Piaţa utilajelor de construcţii din România se află la o treime din potenţial, după ce aceasta a scăzut anul trecut cu 43% faţă de 2015, până la 740 de unităţi vândute, în contextul în care utilajele folosite sunt extrem de îmbătrânite, marea majoritate a acestora fiind achiziţionate în perioada de boom economic 2006-2008, potrivit unui raport publicat miercuri de furnizorul de utilaje de construcţii Marcom, reprezentant exclusiv Komatsu pe piaţa românească.
Astfel, ponderea cererii de utilaje a României, în total cerere din estul Europei, este de 11%, sub potenţial în comparaţie cu statele din regiune, potrivit datelor Komatsu. Pragul normal ar trebui să fie la nivelul de 2.000-2.200 de unităţi anual, potrivit Marcom.
“Vârful a fost înregistrat în perioada de boom economic, când cererea ajungea la 3.000 - 3.300 de unităţi, un nivel pe care nu o să-l mai atingem prea curând. Lipsa proiectelor de investiţii este principala cauză a declinului pieţei, deşi România are nevoie urgentă de infrastructură. Piaţa construcţiilor rezidenţiale, aflată pe trend ascendent, nu poate corecta semnificativ această scădere”, a declarat directorul general al Marcom, Constantin Marcu, în cadrul comunicatului.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
După căderea pieţei din 2009, aceasta a cunoscut o evoluţie semnificativă în 2011, pentru ca declinul să se instaleze din nou în intervalul 2012 - 2013. Potrivit reprezentanţilor Marcom, absorbţia fondurilor europene din anii 2014 şi 2015 a readus piaţa românească pe creştere, care anul trecut s-a contractat, din nou, aproape la jumătate. Astfel, în intervalul 2009 - 2016 s-a vândut cât în perioada 2006 – 2008, în condiţiile în care România nu recuperează în acelaşi ritm cu alte state din Europa.
“Anul trecut au existat pieţe bune şi pieţe cu vânzări mai slabe. Pentru noi, din perspectiva cererii, România este extrem de importantă, iar potentialul este unul ridicat. Cu toate acestea, recuperarea nu urmează acelaşi trend ca în restul Europei, unde piaţa a cunoscut o îmbunătăţire constanta. Totul depinde de volumul investiţiilor care vor fi demarate în România, în toate sectoarele şi în toate industriile. De asemenea, fondurile europene sunt extrem de importante pentru dezvoltarea sectorului, în ansamblu”, a declarat directorul general al Komatsu Europa, Masatoshi Morishita.
Potrivit reprezentantului Komatsu, România are al treilea potenţial din regiune, după Polonia şi Cehia, dar ocupă locul 11 după numărul de utilaje. Cu toate acestea, capacitatea companiei de a menţine baza de clienţi creează perspective pozitive pentru înnoirea parcului de utilaje. Începând din 2003, pe piaţa românească s-au vândut peste 15.800 de utilaje noi, cele mai populare echipamente fiind buldoexcavatoarele, 53% din piaţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.