Curtea de Conturi a României va efectua, anul viitor, 1.322 de misiuni de audit şi 1.353 de misiuni de verificare a modului de ducere la îndeplinire a recomandărilor (follow-up), potrivit Programului de activitate pe anul 2025, aprobat de Plenul Curţii şi publicat pe site-ul instituţiei (www.curteadeconturi.ro).
Misiunile de audit programate să se desfăşoare în anul 2025 sunt structurate astfel:
- 446 de misiuni de audit financiar, din care 399 de către camerele de conturi şi 47 de către departamentele de specialitate;
- 867 de misiuni de audit de conformitate, în cadrul a 49 de teme;
- 9 acţiuni de documentare.
Din totalul misiunilor de follow-up, 199 vor fi efectuate la nivelul structurilor centrale şi 1154 la nivelul camerelor de conturi.
Activităţile de audit public extern se desfăşoară în baza programului de activitate, iar Curtea de Conturi decide în mod autonom asupra acestuia.
Elaborarea programului pe anul 2025 a avut la bază datele analizei de risc pentru planificarea auditului financiar, precum şi o analiză privind identificarea problemelor cheie care afectează societatea, în vederea prioritizării subiectelor de audit de conformitate.
Misiunile de documentare vor fi realizate de Departamentul de audit al performanţei (4 misiuni) şi de Serviciul pentru Auditul Sistemelor Informatice (5 misiuni).
Departamentul de audit al performanţei a selectat obiectivele pentru misiunile sale pornind de la propunerile formulate de colectivul departamentului, de structurile de specialitate şi de către membrii Consiliului Consultativ. În urma evaluării au fost identificate patru domenii prioritare care necesită răspunsuri la provocările actuale semnalate în implementarea programelor publice: educaţie, sănătate, mediu şi muncă/protecţie socială.
Documentările au ca scop identificarea punctelor forte şi a vulnerabilităţilor iniţiativelor analizate, iar concluziile obţinute vor fundamenta selecţia temelor pentru viitoarele misiuni de audit al performanţei. Vor fi reţinute subiectele care pot genera cel mai mare impact asupra societăţii şi asigurarea unei utilizări eficiente a resurselor publice.
Este de menţionat faptul că, în procesul de întocmire a programului pentru anul 2025, părţile interesate de activitatea Curţii – Parlamentul, Guvernul, cetăţenii – au fost invitate să contribuie la definirea unor obiective de audit. Propunerile formulate de părţile interesate au fost analizate şi au fost luate în considerare la întocmirea proiectului de program.
Consiliului Consultativ este iniţiat la nivelul Curţii de Conturi şi este format din reprezentanţi ai mediului academic, societăţii civile şi mediului de afaceri. Consiliul are rolul de a sprijini Curtea în calitate de expert consultativ şi ca sursă de cunoaştere, informaţii, date şi analize de înaltă calitate şi credibilitate, care ar putea fi utilizate în luarea unor decizii strategice şi în identificarea unor potenţiale teme de audit.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.