Un utilizator din trei (32,3%) nu ştie cum îşi poate proteja viaţa personală în mediul online, potrivit unui raport al producătorului rus de soluţii de securitate cibernetică Kaspersky Lab, publicat vineri.
Odată cu creşterea cantităţii de date cu caracter personal pe Internet, o parte dintre utilizatori se consolează cu ideea că orice încercare de a menţine confidenţialitatea datelor online va fi sortită eşecului, potrivit companiei.
”Kaspersky Lab a descoperit recent că un utilizator din trei (32,3%) nu ştie cum îşi poate proteja viaţa personală în mediul online. Această lipsă de control faţă de problemele de confidenţialitate digitală, denumită extenuare produsă de datele private online, conduce deseori la publicarea unui exces de informaţii pe reţelele de socializare şi la ignorarea riscurilor inerente de securitate”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Specialiştii avertizează însă că acum nu este cel mai bun moment pentru a lăsa garda jos - o atitudine superficială faţă de viaţa privată ar putea să-i facă pe utilizatori o pradă uşoară pentru infractorii cibernetici.
”Într-o perioadă în care nouă din zece persoane (89,3%) intră online de mai multe ori pe zi, Internetul a devenit esenţial pentru viaţa modernă. Acest lucru a făcut ca păstrarea sub control a tuturor informaţiilor private să devină o provocare extraordinară pentru utilizatori. Conform unui sondaj recent Kaspersky Lab, aproape 17% dintre respondenţi au văzut informaţii private despre ei înşişi sau despre membrii familiei, care nu ar fi trebuit să ajungă în domeniul public”, se arată în comunicat.
Această cifră se ridică la aproape un sfert (22,3%) în rândul persoanelor care au copii cu vârste de până în 18 ani. Eforturile inutile de a deveni mai puţin vizibili pe Internet conduc la o stare denumită „extenuare cauzată de datele private", potrivit companiei.
”Această extenuare este legată de existenţa unei presiuni constante, cu senzaţia permanentă că există terţi care profită de informaţiile tale personale, orice rezistenţă fiind inutilă. De fapt, unii oameni cred că nu au suficientă putere pentru a se opune încălcării confidenţialităţii datelor. O treime (32,3%) dintre respondenţi nu ştiu cum îşi pot proteja complet viaţa privată online, iar 13% şi-au pierdut interesul pentru modul în care îşi pot îmbunătăţi protecţia datelor personale”, se arată în comunicat.
O asemenea atitudine faţă de problemele de confidenţialitate a afectat, de asemenea, comportamentul online al oamenilor. Astfel, o cincime (19%) dintre participanţii la studiu nu fac eforturi suplimentare - cum ar fi ştergerea periodică a istoricului de navigare sau utilizarea de accesorii speciale pentru a bloca funcţiile de urmărire online - pentru a-şi asigura confidenţialitatea în timp ce navighează pe Internet de pe dispozitivele lor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.