Grupul farmaceutic american Pfizer va testa în studii clinice o versiune modificată a unui medicament oral pentru slăbit, după ce primele studii, în care a fost testată o versiune a tratamentului, au fost opritdin cauza reacţiilor adverse. Medicamentul danuglipron, un agonist al receptorului GLP-1, va fi testat în versiunea cu o singură administrare pe zi, potrivit Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Anul trecut, într-un studiu de fază intermediară în care a fost testat danuglipron, în versiunea cu două administrări pe zi, majoritatea pacienţilor au renunţat la medicament din cauza ratelor ridicate de efecte secundare, cum ar fi greaţa şi vărsăturile.

Tot anul trecut, grupul farmaceutic a renunţat la un alt medicament pentru slăbit, lotiglipron, din cauza unor îngrijorări legate de siguranţă. Într-un studiu clinic, medicamentul a crescut nivelul enzimelor hepatice la unii pacienţi.

Pfizer a continuat să lucreze la medicamentul danuglipron după studiul de anul trecut şi a selectat o formulă cu administrare o singură dată pe zi, care urmează să fie testată într-un nou studiu clinic.

Astfel, rezultatele studiilor efectuate ulterior, în care au fost incluşi 1.400 de voluntari sănătoşi, susţin varianta cu o singură doză a medicamentului.

Medicamentul este considerat din generaţia a doua de agonişti ai receptorului GLP-1, cu administrare orală, ceea ce reprezintă o opţiune mai confortabilă pentru pacienţi, spre deosebire de medicamente deja autorizate, care se administrează prin injecţie.

Totuşi, Pfizer nu a oferit o estimare clară privind lansarea unui nou studiu clinic.

Grupul farmaceutic american a înregistrat o scădere drastică a încasărilor după pandemia de Covid-19, când vânzările au fost susţinute mai ales de vaccinul dezvoltat în parteneriat cu firma germană BioNTech. Tocmai de aceea, Pfizer mizează pe dezvoltarea unor noi medicamente cu potenţial ridicat de vânzare, precum cele pentru slăbit.

Piaţa medicamentelor pentru slăbit, dominată în prezent de două companii – Novo Nordisk (Wegovy) şi Eli Lilly (Zepbound) – este estimată să ajungă la peste 150 de miliarde de dolari pe an la începutul deceniului următor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.