Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), unul dintre patronatele transportatorilor rutieri, a prezentat, joi dimineaţă, cum s-a desfăşurat negocierea privind preţul maxim al poliţelor RCA pe perioada de şase luni de îngheţare a tarifelor, susţinând că preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) a propus mai întâi un preţ exagerat, de 9.800 lei pe an pentru un camion cu masa peste 16 tone, pentru ca apoi, la opoziţia transportatorilor, să revină cu o propunere complet diferită, de 7.960 lei.
Miercuri, reprezentanţii patronatelor din transporturi au avut discuţii cu şefii ASF privind preţurile maxime ale poliţelor RCA pe care urmează să le fixeze ASF.
"Domnul Mişu Negriţoiu a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind în cuantum de 9.800 lei/an. Preşedintele ASF, observând nemulţumirea manifestată de către transportatori, a explicat faptul că a luat în considerare alocarea unor costuri de administrare în cuantum de 40% iniţial, după care l-a scăzut la 35% pentru produsul de asigurare obligatoriu numit RCA", a precizat COTAR, într-un comunicat.
Ulterior, Negriţoiu ar fi acceptat să propună un tarif mult mai rezonabil.
"În faţa argumentelor aduse de către transportatori, domnul Negriţoiu a început negocierea tarifului RCA, încercând din răsputeri să menţină o cotaţie cât mai ridicată a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresând, în final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0", a menţionat patronatul.
COTAR îl acuză, în urma acestui comportament, de iresponsabilitate pe şeful ASF, care ar fi negociat "RCA exact ca un precupeţ din piaţa Matache".
La sediul ASF sunt programate, joi, discuţii privind preţurile poliţelor RCA la celelalte categorii de autovehicule, inclusiv pentru maşini înmatriculate pe persoană fizică.
Agenţia News.ro a relatat, miercuri seară, că preţul maxim al poliţei de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru un camion cu masa peste 16 tone va fi de 7.690 lei, peste nivelul de referinţă anunţat în urmă cu o lună, iar tarifele ar putea intra în vigoare de la 1 noiembrie.
'Conform discuţiilor purtate de Augustin Hagiu în compania celorlalţi lideri patronali cu cei de la ASF, preţul maximal pentru B0 la un cap tractor nu poate depăşi după 1.11.2016 (data preconizată la care HG emis de Guvern ar putea apărea în Monitorul Oficial şi ar produce efecte) preţul de 7.960 lei", arată un mesaj transmis miercuri seară membrilor FORT.
Marţi, cele patru patronate ale transportatorilor rutieri care au organizat proteste în 15 septembrie, între care şi FORT, au ameninţat cu noi mişcări de stradă în cazul în care Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) nu respectă protocolul semnat la jumătatea lunii trecute şi să încarcă preţul poliţelor RCA cu costuri suplimentare.
Guvernul a dat dreptul ASF, prin Ordonanţă de Urgenţă, să fixeze preţuri maxime pentru poliţele RCA pentru o perioadă de şase luni.
ASF a anunţat pe 15 septembrie, după întâlnirea cu reprezentanţii transportatorilor rutieri care au organizat protestele la nivel naţional, că urma să stabilească un tarif de referinţă pentru asigurările auto obligatorii RCA, estimând un nivel de 7.500 de lei pe an în cazul camioanelor de peste 16 tone.
Însă preşedintele ASF, Mişu Negriţoiu, a declarat săptămâna trecută, într-un interviu acordat Profit.ro, că ţinta de tarif RCA calculată iniţial în prezenţa asociaţiilor transportatorilor va fi modificată.
Cea mai importantă influenţă va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare.
Guvernul a aprobat, recent, la presiunile patronatelor din transportul rutier, o Ordonanţă de Urgenţă care impune îngheţarea preţurilor RCA pentru şase luni, prin fixarea unor preţuri maxime de către ASF.
Surse din piaţă au declarat, pentru News.ro, că mai multe companii prezente pe piaţa RCA aşteaptă să afle tarifele maxime stabilite de ASF pentru a decide dacă vor rămâne sau nu pe piaţa RCA.
”În funcţie de tarifele stabilite de ASF, firmele de asigurări vor decide dacă vor continua sau nu să mai vândă asigurări RCA”, au declarat, pentru News.ro, surse din piaţă.
În cazul în care tarifele maxime fixate de către ASF pe perioada îngheţării preţurilor vor fi considerate prea mici, companiile de asigurări vor fi dezinteresate să vândă poliţe, ceea ce ar putea genera probleme şoferilor cărora le expiră poliţele.
Piaţa RCA este zguduită de probleme, în condiţiile în care două companii de pe piaţă, Astra şi Carpatica Asig, au intrat în faliment, iar City Insurance şi Euroins se află în diverse proceduri speciale. Pe piaţa RCA au rămas acum doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-Ţiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama şi Uniqa.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...