NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor şi dezvoltator de centre comerciale din Europa Centrală şi de Est (ECE), a inaugurat joi, la Craiova, centrul comercial Promenada, în urma unei investiţii greenfield de 136 milioane de euro.
”NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor şi dezvoltator de centre comerciale din Europa Centrală şi de Est (ECE), a inaugurat, astăzi, la Craiova, centrul comercial Promenada, în urma unei investiţii greenfield de 136 milioane de euro. Aceasta reprezintă cea mai importantă investiţie din sectorul de retail comercial din România, din ultimii cinci ani, precum şi cea mai mare, ca valoare şi dimensiune a proiectului, din ECE, din 2023”, anunţă dezvoltatorul.
Zona comercială Promenada are o suprafaţă totală de aproximativ 80.000 mp. Aceasta integrează centrul comercial, care ocupă circa 53.300 mp, şi un parc de retail de aproximativ 10.400 mp, deţinute de NEPI Rockcastle. De asemenea, zona comercială include 16.000 mp deţinuţi de Dedeman.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Zona comercială găzduieşte peste 130 de magazine, printre care peste 20 de nume pentru prima dată în oraş. De asemenea, inaugurarea Promenada marchează intrarea oficială pe piaţa din România şi ECE a brandului Lefties, parte a grupului Inditex, una dintre principalele companii internaţionale de modă cu preţuri accesibile, originară din Spania.
Potrivit reprezentanţilor NEPI Rockcastle, Promenada generează, direct şi indirect, peste 1.500 de noi locuri de muncă.
De asemenea, centrul comercial dispune de cea mai mare terasă panoramică exterioară din Craiova care găzduieşte restaurante şi cafenele.
“Promenada nu este doar cea mai valoroasă investiţie în retailul comercial, din ECE, care a avut loc în 2023, ci, cu siguranţă, şi unul dintre cele mai complexe proiecte din portofoliul NEPI Rockcastle. În ciuda provocărilor geopolitice şi economice, care au coincis cu perioada în care am derulat lucrările de construcţie, am perseverat, creând un centru comercial de top, axat pe sustenabilitate. Interesul ridicat venit din partea numeroşilor retaileri internaţionali şi numărul mare de branduri în premieră evidenţiază potenţialul pieţei centrelor comerciale din ECE şi atractivitatea oraşelor regionale în plină ascensiune economică, cum este Craiova", a spus Rüdiger Dany, CEO, NEPI Rockcastle.
Ca parte a angajamentului în direcţia respectării normelor ESG (factori de mediu, sociali şi de guvernanţă) şi a reducerii amprentei de carbon, centrul comercial Promenada va fi dotat cu cea mai mare instalaţie fotovoltaică din portofoliul NEPI Rockcastle. Instalaţia reprezintă cel mai mare proiect fotovoltaic dezvoltat la nivelul unui centru comercial din Romania, cu o valoare a investiţiei de peste 7 milioane de euro.
“Promenada a fost finalizat conform graficului şi este, atât din punct de vedere al suprafeţei cât şi al configuraţiei tehnice, cel mai mare şi modern centru comercial din Craiova. Am implementat aici şi cea mai mare instalaţie fotovoltaică care deserveşte un centru comercial din România. Va fi operaţională, cel mai probabil, la începutul lui 2024. Este, de asemenea, şi pentru prima dată când NEPI Rockcastle a integrat, din faza de proiect şi construcţie, producţia de energie regenerabilă în parcările unuia dintre proiectele sale. În afară de zona de protecţie a mediului, am investit puternic şi pe partea de infrastructură, pentru a ne asigura că accesul la Promenada va fi facil. Astfel, acum o săptămână, am inaugurat şi un nou bulevard care sunt convins că, alături de centrul comercial, va îmbunătăţi considerabil viaţa craiovenilor. Deschiderea Promenada marchează, cu siguranţă, o bornă importantă în dezvoltarea economică a Craiovei”, a punctat Andrei Radu, director de Dezvoltare, NEPI Rockcastle.
Are peste 130 de magazine care vor găzdui cele mai noi colecţii de modă şi branduri de top care îşi fac debutul în România.
”Ceea ce este cu adevărat remarcabil este faptul că oraşul Craiova se află acum în primele 5 oraşe din ţară în ceea ce priveşte suprafaţa spaţiilor moderne de retail, cu o suprafaţă impresionantă de peste 160.000 mp, depăşind la acest capitol oraşul Braşov. Acest lucru demonstrează angajamentul nostru pentru dezvoltare în toate domeniile de activitate, precum şi faptul că suntem un oraş dinamic care devine tot mai atractiv pentru investitori. Promenada va aduce nu doar o experienţă de shopping de excepţie în Craiova, dar va contribui şi la dezvoltarea economică a comunităţii noastre, va genera noi locuri de muncă şi va stimula economia locală. Iar acest lucru va consolida, cu siguranţă, şi statutul municipiului Craiova ca un pol de creştere şi inovaţie”, a declarat Lia-Olguţa Vasilescu, Primarul Municipiului Craiova.
Odată cu inaugurarea noului centru comercial, craiovenii vor beneficia şi de primul hypermarket Carrefour din oraş. Printre alte magazine pe care vizitatorii Promenada le vor putea găsi în exclusivitate aici se numără: Calvin Klein, Enzo Bertini, Modivo, Mohito, Nike, Obsentum, Peek& Cloppenburg, Tommy Hilfiger, Under Armour. Alte premiere sunt constituite de retaileri de tehnologie şi software, precum iStyle, dar şi de noile concepte de magazine din lanţul Inditex: Bershka, Pull&Bear, Stradivarius Zara şi Zara Home.
“Inaugurarea Promenada aduce cele mai multe branduri în premieră care intră simultan pe piaţa din Craiova. În prezent, centrul comercial este închiriat în proporţie de 99,9%, iar parcul de retail, în procent de 85%. Mixul de retaileri din interiorul proiectului este orientat spre a aduce magazinele cele mai dorite de publicul craiovean, în cele mai noi concepte. Ne concentrăm pe trei direcţii principale: modă, petrecere a timpului liber şi tehnologie. Suntem mândri de felul în care arată mall-ul, de retailerii care au decis să se alăture proiectului nostru, de zona de food court şi de terasă. Succesul proiectului, potenţialul şi gradul ridicat de atractivitate ale Craiovei sunt dovedite de numeroşii retaileri internaţionali de renume care au dorit să fie prezenţi aici, unii dintre ei în premieră în România şi chiar în Europa Centrală şi de Est. Consider că acest centru comercial are toate premisele să devină unul dintre cei mai importanţi factori care vor duce la transformarea economică a oraşului şi îmbunătăţirea vieţii craiovenilor”, a adăugat Marius Barbu, Group Asset Director, NEPI Rockcastle.
“Sunt încântat de deschiderea de astăzi a celui de-al 45-lea hipermarket Carrefour, de la Craiova. Continuăm astfel să ne dezvoltăm ecosistemul de peste 410 magazine multi-format şi servicii online, propunem un model omnichannel, unic pe piaţa din România, care oferă craiovenilor peste 35.000 de produse în magazinul fizic, precum şi prin intermediul site-ului carrefour.ro, aplicaţiei Carrefour şi platformelor partenere Bringo şi Glovo”, a declarat Julien Munch, CEO, Carrefour România.
Zona comercială Promenada, care include centrul comercial şi parcul de retail, pune la dispoziţia clienţilor peste 2.800 de locuri de parcare, precum şi restaurante de tip drive-through, printre care şi KFC. Proiectul va dispune şi de un cinematograf Cineplexx.
“Ne bucurăm să fim parte din acest proiect ambiţios al NEPI Rockcastle şi, totodată, să aducem pe piaţa din România un nou brand Inditex - Lefties, cu modă la preţuri accesibile pentru întreaga familie. Anunţăm, pe această cale, deschiderea primului magazin Lefties din România, ce se întinde pe o suprafaţă generoasă de 4.300 mp, dispunând de cele mai noi tehnologii şi de o ofertă extrem de variată, care vor face din sesiunile de cumpărături adevărate experienţe. Desigur, noul magazin vine în completarea portofoliului de branduri marca Inditex: Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius şi, în curând, Massimo Dutti, care vor fi expuse în cele mai recente formate de arhitectură şi design în noul centru comercial din Craiova”, a spus Paul Cuza, general manager, Inditex România.
De asemenea, reţeaua iSTYLE, Apple Premium Partner, a inaugurat primul magazin în oraşul Craiova, în Promenada Mall. iSTYLE ajunge astfel la un număr de 16 locaţii la nivelul întregii ţări, consolidându-şi poziţia de lider local în comercializarea produselor şi soluţiilor Apple datorită locaţiilor fizice dedicate. Celelalte oraşe în care reţeaua gestionează spaţii în România sunt: Bucureşti, Braşov, Cluj, Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu şi Timişoara.
Promenada, parte din portofoliul NEPI Rockcastle, cel mai mare şi modern centru comercial din municipiul Craiova, are o suprafaţă închiriabilă de circa 80.000 metri pătraţi, din care noul centru comercial şi retail park-ul ocupă aproximativ 63.700 mp, iar magazinul Dedeman, 16.000 metri pătraţi.
Zona comercială găzduieşte peste 130 de magazine, mixul de chiriaşi incluzând atât nume în premieră la nivel naţional, cum este Lefties, cât şi numeroase branduri în exclusivitate pe piaţa din Craiova, precum: Burger Dom, Calvin Klein, Carrefour, Cupio, El Unico, Enzo Bertini, Fryday, Hermosa, Mamaquila, Modivo, Mohito, Nike, Obsentum, Osteria, Peek & Cloppenburg, Stay Fit Gym, Tommy Hilfiger, Under Armour, Vatra Romana. Alte premiere sunt constituite de retaileri de tehnologie şi software (iStyle), dar şi de noile concepte de magazine din lanţul Inditex: Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Zara şi Zara Home.
Promenada pune la dispoziţia clienţilor săi peste 2.800 de locuri de parcare şi restaurante de tip drive-through, precum KFC, precum şi cea mai mare terasă panoramică exterioară din Craiova, unde se găsesc restaurante şi cafenele.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.