Mastercard şi Microsoft au anunţat o colaborare strategică în domeniul digital, prin care utilizatorii ar avea acces la o identitate digitală universal recognoscibilă.
În prezent, verificarea identităţii online este în continuare condiţionată de prezentarea unei dovezi fizice sau digitale, gestionată de o entitate centrală, fie că este vorba despre numărul paşaportului, adresă, numărul permisului de conducere sau despre alte informaţii pentru autentificare ale utilizatorului, potrivit Mastercard.
”Această condiţionare reprezintă o povară imensă pentru consumatori, care trebuie să reţină sute de parole pentru diferite identităţi şi care sunt supuşi unor procese complexe prin intermediul cărora trebuie să-şi dovedească identitatea şi să-şi administreze datele”, se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Mastercard şi Microsoft şi-au propus să dezvolte un serviciu care le-ar permite consumatorilor să introducă, să controleze şi să distribuie datele de identitate prin intermediul dispozitivelor pe care le folosesc în fiecare zi.
”Peisajul identităţii digitale de azi este neuniform, iar ceea ce funcţionează într-o anumită ţară nu funcţionează şi în alta. Avem oportunitatea de a dezvolta un sistem care să-i pună pe oameni pe primul loc, oferindu-le control asupra propriilor date de identificare şi a locurilor în care acestea sunt folosite. Colaborarea cu Microsoft ne aduce cu un pas mai aproape de a face să devină realitate un serviciu de administrare a identităţii digitale care să fie interoperabil la nivel global”, a declarat preşedintele departamentului Cyber and Intelligence solutions din cadrul Mastercard, Ajay Bhalla.
Accesul la o identitate digitală universal recognoscibilă poate oferi experienţe noi pentru utilizatori în cadrul interacţiunilor cu diferite business-uri, furnizori de servicii sau cu propria comunitate online, în mai multe domenii, potrivit companiei.
Este vizată inclusiv zona de servicii financiare, care ar grăbi procesul de identificare a persoanei care solicită un nou cont bancar sau un împrumut, potrivit Mastercard. În comerţ, ar permite o experienţă personalizată şi mai eficientă a cumpărăturilor online şi în magazine, indiferent de modalitatea de plată, de dispozitivul de plată sau de furnizorul de servicii.
Totodată, noul serviciu ar simplifica interacţiunile cu agenţiile şi cu serviciile guvernamentale, printre care depunerea taxelor, solicitarea paşapoartelor sau asigurarea contribuţiilor sociale. În plus, Mastercard consideră că acest serviciu ar optima şi asigura o utilizare simplificată a serviciilor de e-mail, a reţelelor sociale, a serviciilor de streaming de filme/muzică şi a platformelor de ridesharing.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.