Compania low-cost Wizz Air a investit 300 de milioane de euro la nivel global, pentru a îmbunătăţi situaţia zborurilor anulate şi a evita situaţii de genul celor care au existat în acest an, a declarat marţi pentru News.ro József Váradi, CEO-ul Wizz Air. Acesta spune că va continua să facă angajări în România, piloţi şi însoţitori de zbor. În martie 2024, compania va avea 200 de aeronave în flotă, de la 186 în prezent.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Am adăugat aeronave şi echipaj de rezervă, suport logistic, am investit foarte mult în infrastructură, astfel încât dacă există probleme, oamenii să rezolve aceste probleme mult mai repede decât înainte. Şi dacă te uiţi la performanţa noastră în august şi septembrie, nu am mai anulat zboruri. Iar în septembrie nu am anulat niciun zbor în România. Şi pe asta ne concentrăm acum, să fim siguri că investim în operaţiuni ca să nu mai anulăm zboruri. Şi dacă ar fi să anulăm, oamenii au drepturile lor în acest sens”, a declarat marţi pentru News.ro József Váradi, CEO-ul Wizz Air.

El afirmă că Wizz Air a luat mai multe decizii pentru a investi în îmbunătăţirea operaţiunilor, fără a mai exista anulări de zboruri.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Toate aceste investiţii pe care le-am făcut sunt investiţii structurale. Avem aşadar o flotă de rezervă mai mare, echipaj de rezervă mai numeros, avem o aprovizionare logistică mai bună şi alte îmbunătăţiri ale infrastructurii. Este vorba de o reparare pe termen lung. Vorbim aici de o investiţie de 300 de milioane euro, la nivel global. Este o sumă extraordinar de mare şi vom continua să investim”, a adăugat József Váradi, CEO-ul Wizz Air.

Acesta spune că motivul principal care a cauzat aceste anulări a fost că echipajul era în afara serviciului.

”Este o industrie reglementată, este stabilit cât trebuie să lucreze şi să se odihnească echipajul. Acest timp stabilit este o obligaţie legală ce trebuie respectată. În plus – şi de aici vine investiţia – acum avem un echipaj de rezervă mai mare, mai multe avioane de rezervă, astfel că dacă trebuie să menţinem la sol acel echipaj şi avion, avem cu ce să le înlocuim ca să poată zbura. Anterior poate nu aveam această capacitate la dispoziţie şi de aceea în final am ajuns să anulăm zboruri. Astfel, de fapt, investiţia a fost direcţionată spre a nu mai anula zboruri, aşa ne-am ocupat de asta”, a adăugat el.

În România, compania are şase baze, în Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Sibiu, Timişoara. Wizz Air operează 171 de rute din România spre 79 de destinaţii din 24 de ţări.

”Până la finalul anului fiscal, adică în martie 2024, vom avea 200 de aeronave în flotă. În acest moment avem comandate 440 de aeronave, ce vor fi livrate până în anul 2030. Desigur, pe măsură ce ne sunt livrate aeronavele, vom continua să creştem numărul de angajaţi”, a precizat József Váradi, CEO-ul Wizz Air.

Compania aeriană low-cost Wizz Air le-a plătit pasagerilor compensaţii de 100 de milioane de euro pentru zborurile anulate vara aceasta, din care 20% către pasagerii români.

”În timpul verii, între lunile iunie şi septembrie, suma totală pe care am plătit-o pentru compensaţii s-a ridicat la 100 de milioane de euro. Din această sumă, circa 20% au fost plătite pasagerilor români. Acestea au fost costurile, oamenii au drepturi la compensaţii şi noi respectăm aceste drepturi ale consumatorilor. Problema reală nu este despre cât anume avem de plătit, de compensat,  - oricât avem de plătit vom plăti – este să nu avem ce să compensăm. Dacă ne îmbunătăţim operaţiunile şi nu mai anulăm curse, desigur, nu vom mai fi subiect pentru compensaţii. Pe acest lucru ne concentrăm acum”, a spus József Váradi, CEO-ul Wizz Air.

Wizz Air este compania aeriană cu cea mai mare cotă de piaţă din România, 54%, celelalte companii având cote de 13%, 10%, 9%.

Pasagerii ale căror curse au fost anulate pot opta pentru reprogramarea gratuită, pentru o rambursare de 120% din tariful iniţial sub formă de credit de companie sau rambursarea a 100% din banii achitaţi.

Compania are circa 1.600 de angajaţi în România şi va continua recrutările.

”Continuăm să creştem numărul de angajaţi din România. Tocmai am anunţat azi că vom aloca două noi avioane bazei de la Bucureşti, ceea ce va creea până 80 de noi posturi directe în ţară. Suntem într-o continuă dezvoltare, în Bucureşti creştem capacitatea cu 50% faţă de anul trecut, ceea ce  e substanţial. Nu există altă companie aviatică cu o creştere atât de mare”, spune József Váradi.

Potrivit CEO-ul Wizz Air, compania are reprezentanţă legală, dar care este targhetată spre angajaţi, piloţi şi însoţitori de zbor, şi pentru a gestiona operaţiunile.

”Revizuim acest lucru acum, poate avem nevoie de personal aici, luăm asta în calcul. Avem aici o entitate legală, problema este dacă are suficient personal”, precizează acesta.

CEO-ul Wizz Air a vorbit şi de întâlnirea recentă dintre conducerea Wizz Air şi cea a Ministerului Economiei, respectiv a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

”Este foarte bine că am avut acele întâlniri, deoarece am putut dovedi ce măsuri am luat. Într-adevăr, în iunie-iulie, am avut prea multe zboruri anulate, majoritatea din motive externe. Dar am vrut să ne asigurăm că avem rezerve interne ca să ne revenim de pe urma acestor factori. Le-am explicat autorităţilor ce anume facem. După cum aţi văzut, absolut niciun zbor nu a fost anulat din România, iar în august deja deveneam una din cele mai performante companii aeriene din Europa”, precizează acesta.

Wizz Air operează o flotă de 186 de aeronave Airbus A320 şi A321. Un număr de 51,1 milioane de pasageri au zburat cu Wizz Air în anul financiar F23, care s-a încheiat pe 31 martie 2023. Wizz Air este listată la Bursa de Valori din Londra cu abrevierea WIZZ.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.