Elon Musk a încercat miercuri să îşi nuanţeze remarcile cu care i-a atacat pe agenţii de publicitate care fugeau de platforma sa de socializare X, la sfârşitul anului trecut, în încercarea de a-i face să revină, trelatează CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La festivalul de publicitate Cannes Lions din Cannes, Franţa, Musk a fost întrebat de CEO-ul WPP Mark Read de ce le-a spus ”go f--- yourself” agenţilor de publicitate care au ameninţat că vor retrage reclamele de pe platformă, la sfârşitul anului trecut.

Musk a spus că a fost mai degrabă un punct de vedere general privind libertatea de exprimare decât un comentariu adresat industriei mai largi de publicitate.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

”Nu a fost pentru agenţii de publicitate în ansamblu”, a spus Musk.

”În ceea ce priveşte libertatea de exprimare, cred că este important să existe o platformă globală de exprimare liberă, unde oamenii dintr-o gamă mai largă de opinii să îşi poată exprima opiniile. În unele cazuri, au existat agenţi de publicitate care au insistat pe cenzură”, a explicat Musk.

El a mai spus că ”La sfârşitul zilei... dacă trebuie să alegem între cenzură şi pierderea de bani, [sau] cenzură şi bani, sau libertatea de exprimare şi pierderea de bani, vom alege a doua.c Vom sprijini libertatea de exprimare în loc să fim de acord să fim cenzuraţi pentru bani, ceea ce cred că este decizia morală corectă”.

Musk a zburat la Cannes la începutul acestei săptămâni cu scopul de a linişti grupurile de publicitate şi mărcile globale cu privire la viitorul X.

Lui i s-a alăturat Linda Yaccarino, CEO-ul X şi fost ăpreşedinte pentru publicitate globală şi parteneriate pentru NBC Universal.

Platformă de exprimare liberă

Anul trecut, unii dintre cei mai mari agenţi de publicitate din lume, inclusiv Apple, IBM, Disney şi Sony, şi-au retras publicitatea pe X în urma comentariilor controversate făcute de Musk, precum şi a cazurilor în care reclamele lor au fost prezentate alături de postări toxice.

În noiembrie, Musk a călătorit în Israel pentru a se întâlni cu oficiali locali, după ce a fost acuzat de grupurile pentru drepturi civile că amplifică ura anti-evreiască pe X.

Miliardarul, întrebat la acea vreme dacă această călătorie era ”un turneu de scuze” pentru agenţii de publicitate, a spus pe scenă, la Summit-ul DealBook din 2023, din New York ,că agenţii de publicitate care ameninţă că vor opri cheltuielile pentru reclame pe platformă ar trebui să oprească publicitatea pe platforma sa.

”Nu faceţi publicitate. Dacă cineva va încerca să mă şantajeze cu publicitate? Mă şantajaţi cu bani? Duceţi-vă la naiba (go f... yourself)”, a spus el în interviul din noiembrie cu Andrew Ross Sorkin, de la CNBC.

Musk a dat înapoi, miercuri, în privinţa atacurilor sale împotriva agenţilor de publicitate.

Desigur, agenţii de publicitate au dreptul să apară lângă conţinutul pe care îl consideră compatibil cu mărcile lor. Ceea ce nu este cool este să insiste că nu poate exista niciun conţinut cu care să nu fie de acord pe platforme”, a spus Musk.

El a adăugat: ”Pentru ca X să fie piaţa publică pentru lume, este cu adevărat mai bine să fie o platformă de exprimare liberă - asta nu înseamnă că oamenii pot spune lucruri ilegale; este libertatea de exprimare în limitele legii.”

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.