Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pentru validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire aferentă contractului pentru modernizarea centurii rutiere a Capitalei, între autostrada A1 - DN 7 şi DN 2 - autostrada A2, sector DN 2 kilometrul 12 - A2 kilometrul 23, ce constă în lărgirea la patru benzi a şoselei de centură şi eliminarea intersecţiilor la nivel.
”Modernizarea a 11,524 km din centura rutieră a Municipiului Bucureşti: sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750) constă, în principal, în sporirea capacităţii de circulaţie de la două la patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi în eliminarea unor intersecţii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum şi prin reabilitarea pasajelor şi a podurilor existente pe aceste sectoare de drum naţional”, arată CNAIR, miercuri.
Proiectul va fi finanţat în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020 şi este prevăzut în Master Planul Generat de Transport aprobat prin HG 66/2016.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Pentru modernizarea centurii între Voluntari din judeţul Ilfov şi Autostrada Soarelui a fost semnat un contract de reabilitare în anul 2013, însă constructorul a intrat în faliment, iar contractual a fost reziliat doi ani mai târziu.
Proiectul a fost apoi revizuit.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, declara, la sfârşitul lunii februarie, că poartă discuţii cu reprezentanţii Guvernului pentru ca municipalitatea să preia construcţia şoselei de centură a oraşului, pentru finalizarea acesteia fiind posibilă luarea unor împrumuturi de la instituţii financiare internaţionale. Firea preciza că a discutat cu vicepremierul Sevil Shhaideh şi cu ministrul Transporturilor pe tema priorităţilor municipalităţii în domeniul infrastructurii de transport.
Potrivit Master Planului General de Transport, statul urmează să modernizeze până în 2018 centura de sud a Capitalei, la nivel de drum expres.
Bucureştiul este una dintre puţinele capitale europene care nu au o centură ocolitoare la nivel de autostradă sau de drum expres.
Centura Capitalei, una dintre şoselele cu cel mai mare trafic din România, este un inel rutier în jurul Bucureştiului, cu câte o bandă pe sens şi treceri la acelaşi nivel, ceea ce creează mari blocaje ale traficului.
De asemenea, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis marţi ANAP pentru validare documentaţia de atribuire aferentă contractului pentru proiectarea şi execuţia variantei de ocolire Timişoara Sud, care ar urma să aibă 25,69 kilometri de drum naţional nou la standarde europene.
Proiectul are ca principală atribuţie fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin zona Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timisoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe sectoarele de autostradă Arad - Timişoara – Lugoj.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...