Managerul general al Hidroelectrica, Karoly Borbely afirmă că Hidroelectrica continuă să investească în mentenanţă, modernizare şi retehnologizare. Acesta a vorbit despre motivele pentru care compania nu a făcut în ultimii peste 10 ani investiţii de mare amploare în retehnologizare. Aceste motive sunt legate de capacitatea contractorilor de a realiza unele lucrări, dar şi de volatilitatea preţurilor.
„Producem undeva 30% din energia electrică a ţării, avem o mare responsabilitate de a fi pregătiţi pentru anii care vin şi să ne creştem durata de viaţă a echipamentelor. Asta înseamnă că trebuie să facem investiţii: mentenanţă, modernizare şi retehnologizare”, a afirmat Karoly Borbely, luni, în cadrul evenimentului „Energy road - Energie la tine acasă - Ediţia a VI-a” organizat de News.ro.
Acesta a explicat că timp de peste un deceniu în companie nu s-a făcut retehnologizare.
Managerul Hidroelectrica a vorbit şi despre motivele pentru care nu sunt atribuite marile contracte de modernizare a companiei. Conform acestuia, unul dintre motive este legat de faptul că firmele româneşti care au capacitatea de a realiza mari lucrări în domeniul hidroenergiei „au slăbit foarte mult”, iar pe de altă parte preţurile „au fost într-o continuă schimbare”.
„Practic este extrem de greu să stabileşti un preţ de referinţă pentru o lucrare care va dura 6 ani sau chiar 7. Mă bucur să văd că avem o ofertă validă pentru licitaţia de la Vidraru, la o lucrare de 188 de milioane de euro sper ca în câteva săptămâni să putem anunţa câştigătorul”, a adăugat oficialul Hidroelectrica.
Acesta precizează că anul acesta, pe 22 ianuarie, după Hidroelectrica a cumpărat UCM Reşiţa, care a produs 80% din turbinele pe care le foloseşte compania.
„Eu cred că merită efortul din partea noastră să consolidăm această companie, să investim în ea şi s nu depindem de alţi producători de echipamente. (...) Continuăm să producem energie electrică, să fie la un preţ competitiv şi să fim cea mai importantă companie din sectorul energetic românesc”, argumentează Karoly Borbely.
Acesta precizează că „s-a îmbunătăţit considerabil zona de facturare” a companiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.