Guvernul chinez a criticat miercuri Uniunea Europeană cu privire la tarifele la importurile de vehicule electrice, după ce blocul a redus taxele pentru mai mulţi mari producători de automobile electrice, inclusiv pentru Tesla, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Un purtător de cuvânt al Ministerului Comerţului a declarat reporterilor că Beijingul continuă să creadă că ancheta UE referitoare la subvenţiile Chinei pentru industria sa de vehicule electrice a ajuns la ”concluzii prestabilite”, adăugând că blocul promovează concurenţa neloială.

”China va lua toate măsurile necesare pentru a apăra cu hotărâre drepturile şi interesele legitime ale companiilor chineze”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Marţi, Comisia Europeană, organismul executiv al UE, a redus taxele de import pentru un număr de producători de vehicule electrice care importă maşini în UE din China. De asemenea, a stabilit tarife pentru producătorul de vehicule electrice al lui Elon Musk, Tesla, la 9%, sub nivelul anticipat anterior, de 20,8%.

Aceste tarife vin pe lângă taxele UE existente de 10% la vehiculele electrice cu baterie importate în regiune din China.

De asemenea, Comisia a redus tarifele pentru mai mulţi producători chinezi de maşini electrice, inclusiv BYD, SAIC şi Geely.

 Tarifele, anunţate pentru prima dată de UE în iunie, vin ca răspuns la îngrijorările blocului comunitar că subvenţiile generoase ale industriei de vehicule electrice din China denaturează concurenţa în Europa.

Ca răspuns la această măsură, Ministerul chinez  al Comerţului a spus că atât guvernul, cât şi industria EV a Chinei au furnizat ”zeci de mii de pagini de documente legale şi materiale de probă prin diferite mijloace, cum ar fi trimiterea de chestionare, comentarii scrise şi declaraţii de audiere”.

Aceste documente, a spus ministerul, ”au apărat în mod cuprinzător şi profund practicile nerezonabile şi neconforme ale UE” şi au subliniat modul în care tarifele UE ”vor perturba stabilitatea lanţului global de aprovizionare a industriei auto, inclusiv din UE”.

Hotărârea finală a UE, a spus ministerul, ”nu a absorbit pe deplin opiniile Chinei” şi ”s-a bazat pe ”faptele” identificate unilateral de UE, mai degrabă decât pe faptele recunoscute de ambele părţi”.

”China se opune ferm şi este foarte îngrijorată de acest lucru”, a spus Ministerul. Acesta a adăugat că speră să rezolve orice dispute comerciale cu UE şi să ia măsuri practice pentru a evita o escaladare a fricţiunilor comerciale.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.