Trei galerii româneşti - Galeria 418, Galeria Sandwich şi Galeria Jecza - participă la târgul de artă viennacontemporary cu sprijinul Institutului Cultural Român. Unul dintre cele mai mari şi importante târguri de artă contemporană din Viena se desfăşoară în perioada 12 -15 septembrie la Messe Wien şi dezbate cea mai presantă problemă a timpului nostru: energia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Programul special al târgului de artă contemporană îşi propune să încurajeze un dialog semnificativ privind sustenabilitatea din perspectiva artiştilor vizuali. De asemenea, există intenţia de a conecta fenomenele sociopolitice cu lumea artei, pentru a sprijini dialogul şi pentru a evidenţia conştiinţa artistică. Cea de-a X-a ediţie a „viennacontemporaryˮ are loc în incinta Halle D din Messe Wien.

Galeria 418 participă cu artiştii vizuali Andrei Hâncu şi Diet Sayler.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Andrei Hâncu a urmat studii de grafică la Universitatea de Stat „Ion Creangă” din Chişinău, pe care le-a absolvit în 2012. În 2015 şi-a continuat studiile la Academia de Arte Frumoase din München, în clasa lui Peter Kogler, pe care a absolvit-o în 2022. Lucrările lui Andrei Hâncu sunt înrădăcinate în recrearea fizică a imaginilor digitale provenite de pe internet. Aceste imagini cuprind o serie de surse, inclusiv imagini stoc, fotografii de desene animate şi clipart din domeniul public. Provocarea sa artistică constă în cultivarea unei identităţi artistice unice, prin filtrarea şi selectarea meticuloasă a imaginilor, în funcţie de criteriile sale, dintr-un bazin extins de imagini digitale disponibile care acoperă diverse subiecte.

Diet Sayler a studiat pictura cu Julius Podlipny. La începutul anilor 1960 a îmbrăţişat pictura abstractă, care va fi ulterior criticată pe nedrept ca fiind occidentală şi decadentă, ceea ce a dus la excluderea sa din toate expoziţiile de artă. Cu toate acestea, în 1968, în timpul Primăverii de la Praga, a avut loc un moment crucial, când expoziţia „5 tineri artişti”, cu lucrări de Constantin Flondor, Doru Tulcan, Paul Neagu, Ştefan Bertalan şi Diet Sayler, a introdus arta abstract-constructivă în România la Galeria Kalinderu din Bucureşti. Această descoperire l-a determinat pe Sayler să se mute la Bucureşti, ceea ce i-a permis să expună la nivel internaţional. În 1973 se mută în Germania, la Nürnberg. Printre influenţele timpurii ale lui Diet Sayler s-au numărat Constantin Brâncuşi şi Kazimir Malevich, De Stijl şi Bauhaus. Mai târziu, a îmbrăţişat principiul hazardului din dadaism, care i-a modelat creaţiile. Sayler a trecut la arta concretă ca o respingere a realităţilor politice şi a realismului socialist, accentuând tema schimbării în lucrările sale.

Galeria Sandwich participă cu artistele Liliana Basarab şi Catherine Coady.

Liliana Basarab este o artistă vizuală, activă profesional în Bucureşti dar care şi-a început cariera în Iaşi, la începutul anilor 2000. Practica sa artistică este angajată social şi funcţionează adesea ca un comentariu la adresa noţiunii de reprezentare. Este interesată de problematici de gen şi lucrează în diferite medii artistice precum ceramică, textile, desen, performance, ateliere participative, video. Colaborează cu regizorul de teatru Robert Bălan şi cu scriitoarea Elena Vlădăreanu la diverse proiecte şi face parte din colectiva care organizează Premiile pentru literatură scrisă de femei - Sofia Nădejde. Lucrările sale au fost expuse în expoziţii solo şi de grup precum: „Inima o am pe limbă” (solo) la Sandwich Bucureşti, 2020, „Ex-east – Istorii trecute şi recente ale avangardei româneşti”, Espace Niemeyer, Paris, FR, „Garage sale”, Sandwich, RO şi Beijing Konditorei, C5CNM Beijing, CN în 2019; „Viaţa – mod de întrebuinţare” - Art Encounters, Timişoara, RO în 2017; „Talentul nu e democratic, arta nu e un lux” (solo), Borderline Art Space, Iaşi, RO în 2016; „În vremuri de speranţă şi nelinişte. Artă critică din Iaşi”, MNAC Bucureşti, RO în 2015.

Catherine Coady, o artistă stabilită la Melbourne, analizează în profunzime pulsul culturii contemporane, în special fixaţia acesteia pentru consum şi tineret. Creaţia sa artistică traversează tărâmurile sculpturii şi picturii, abordând teme socio-psihologice. În centrul practicii interdisciplinare a lui Coady se află o interogare a percepţiei despre sine şi a naturii fragile a mentalităţii noastre moderne. Opera sa se învârte în jurul explorării dinamicii stării de spirit, în special a oscilaţiilor dintre stările maniacale şi cele concentrate. Prin lucrările sale, Coady sondează probleme precum dependenţa societăţii de medicamente şi provocările de a ne înţelege pe noi înşine în timp real. Juxtapunerea diverselor medii reflectă complexitatea psihicului uman, stârnind discuţii sincere despre încercările şi tribulaţiile sale.

Galeria Jecza expune lucrările artiştilor Zoltán Molnár şi Anita Schmid.

Zoltán Molnár: pictor, scenograf şi profesor universitar, a studiat sub îndrumarea unor artişti renumiţi precum Barabás István, Bordi András, Pittner Olivér şi Nagy Pál. Şi-a continuat studiile la Academia de Arte Plastice „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca între 1957 şi 1963, unde a fost elevul maeştrilor Abodi Nagy Béla şi Andrássy Zoltán, absolvind cu rezultate excelente. După absolvire, s-a mutat la Timişoara şi a devenit asistent universitar la Institutul Pedagogic, ulterior fiind promovat ca lector. Timp de peste cinci ani, a fost artist liber-profesionist, creând lucrări de artă pentru spaţii publice şi clădiri din Timişoara, Carei, Sinaia, Ploieşti, Predeal şi Satu Mare. În 1969, a realizat o mare frescă pentru Liceul de Muzică „Ion Vidu” din Timişoara, iar în 1976 a instalat o compoziţie cinetică la Sinaia şi o sculptură decorativă la Carei în 1978. Molnár Zoltán s-a implicat activ în atelierul experimental Chore-Studio, colaborând la decorurile pentru spectacole de dans modern. Între 1979 şi 1983, a fost scenograf şi grafician al Teatrului Maghiar de Stat din Timişoara. Prima sa expoziţie personală a avut loc în 1969 la Timişoara, unde a prezentat lucrări în acuarelă. Pictura sa a evoluat de la figurativ la abstract, explorând op-art-ul şi arta cinetică.

Anita Schmid este o artistă vizuală stabilită în Viena. A studiat la Akademie der bildenden Künste Wien. În 2021 a lucrat în Austria, Spania, Franţa şi Portugalia. Ultimele sale expoziţii au avut loc la Gallery Elektrohalle Rhomberg (Salzburg), Messingschwarz (Viena), Salon am Schwarzenbergplatz (Viena), Galerie Chardon (Paris), Parallel Vienna (târg de artă) şi Galerie Hilger Next (Viena).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.