• În anul 2024, 2.122 de motociclete şi scutere Honda noi au fost înmatriculate în România, Honda menţinându-şi astfel poziţia de lider de piaţă, având o cotă de 20.8%[1]. • Piaţa moto din România atinge 10.199 de unităţi noi înmatriculate în 2024, cu o creştere de 53% faţă de anul 2023. • Pentru anul 2025, Honda Trading România, importatorul motocicletelor şi scuterelor Honda pe piaţa locală, preconizează menţinerea trendului ascendent în vânzări şi maturizarea constantă a pieţei moto.
Criterii precum calitatea produselor Honda, tehnologiile inovatoare ca transmisia cu dublu ambreiaj (DCT) şi noua transmisie cu ambreiaj electronic E-Clutch³, disponibilitatea unităţilor de test-ride şi a celor de stoc şi continuarea programului de garanţie extinsă au plasat Honda drept brandul numărul 1 în ceea ce priveşte înmatriculările de motociclete şi scutere noi, acoperind o cotă de piaţă de 20.8%, cu 2.122 de unităţi. 2024 a reprezentat un nou an de creştere a numărului de motociclete şi scutere înmatriculate în România, piaţa înregistrând o creştere de 53% faţă de anul precedent, cu un total de 10.199 unităţi înmatriculate[²].
Un motor important al creşterii l-a reprezentat implementarea legii B125, care permite şoferilor să aleagă alternativa urbană a unui scuter de 125cc, după parcurgerea cursurilor unei scoli de şoferi autorizate.
Această măsură a determinat o creştere semnificativă a segmentului de piaţă dedicat scuterelor şi motocicletelor cu cilindree sub 125cc. În anul 2024, au fost înmatriculate 3.336 unităţi, reprezentând 33% din numărul total al unităţilor înscrise în circulaţie şi marcând o creştere de 175% comparativ cu numărul de unităţi înmatriculate în anul anterior.
Honda îşi păstrează poziţia de lider şi în acest segment, cu 799 unităţi înscrise în circulaţie şi o cotă de piaţă de 24%. La nivelul întregii reţele de dealeri Honda, în perioada aprilie – octombrie, au fost organizate 11 evenimente dedicate pasionaţilor moto, unde au fost efectuate peste 1300 de test ride-uri.
La nivelul întregii reţele de dealeri Honda, au fost organizate 11 evenimente dedicate pasionaţilor moto, în cadrul cărora s-au efectuat peste 1.300 de test-ride-uri. Aceste iniţiative au contribuit la consolidarea comunităţii moto şi la susţinerea creşterii pieţei locale.
În acest nou context, siguranţa rutieră rămâne una dintre principalele preocupări Honda în România, motiv pentru care, pe parcursul anului 2024, Honda Trading Romania a desfăşurat o serie de proiecte de responsabilitate socială, cu obiectivul de a contribui la crearea unui mediu rutier sigur pentru noii conducători de scutere şi motociclete.
Între proiectele derulate se numără Ghidul Începătorului – MotoStart, dezvoltat alături de Asociaţia moto ADN. Revista MotoStart este distribuită gratuit către şcolile de şoferi şi cluburile moto, precum şi în cadrul principalelor evenimente moto. Aflat la cea de-a patra ediţie, Ghidul Începătorului – MotoStart a fost distribuit, în format fizic, către 7.000 de cititori, fiind disponibil şi în variantă online, la link-ul următor: https://revista.motoadn.ro/books/guoz/#p=1
Totodată, alături de Marius Băcilă, instructor RiderAcademy, am iniţiat proiectul „Şcoala Moto on-line”, un serial cu 10 episoade, ce cuprinde cele mai importante informaţii pentru un şofer care alege scuterul ca alternativă de mobilitate: https://honda-moto.ro/blog/scuter-star/ & https://honda-moto.ro/blog/ghid-125c/
S-a alăturat demersului şi realizatorul TV Dani Oţil, un utilizator pasionat al scuterului în traficul urban. Acesta a împărtăşit o serie de sfaturi din experienţa proprie într-o serie de materiale video ce pot fi vizualizate la link-ul următor: https://www.youtube.com/playlist?list=PLo0UyDiSta1lx4ummDpruIVk5IFM6629P.
La capitolul servicii oferite de Honda Trading pentru piaţa din România, în anul 2024 motocicletele Honda au beneficiat, încă de la achiziţie, de Asistenţă Rutieră şi Garanţie Extinsă 2+2 ani sau 200.000 km (cu excepţia scuterelor de 125cc). Astfel, Honda îşi menţine promisiunea de a oferi clienţilor săi atât produse de încredere, cât şi experienţa unei utilizări fără griji.
Cel mai popular model Honda, cu 486 de unităţi înmatriculate, a fost scuterul PCX 125. Oferind un design atractiv şi contemporan şi un spaţiu generos de depozitare sub şa, modelul PCX 125 este adecvat stilului urban. Pentru 2025, modelul PCX vine cu actualizări importante si cu o nouă variantă de echipare (DX) ce oferă suspensie spate cu rezervor extern şi ecran TFT de 5 inch. Motorul enhanced Smart Power (eSP), cu tehnologie Idle stop, dezvoltă 12.5 CP şi înregistrează un consum de doar 2.1 l/100km.
Al doilea model Honda în topul preferinţelor clienţilor a fost, în 2024, CB 650 R. Parte din familia Neo Sports Café, CB 650 R îmbină performanţele distinctive Street Fighter şi design-ul retro-minimalist cu o serie de dotări şi finisaje premium. Cele 4 ţevi de evacuare emană sunetul pătrunzător al celor 95.2 CP dezvoltaţi de motorul DOHC 16-valve pe 4 cilindri. Totodată, CB 650 R inovează în clasa sa prin tehnologia E-clutch, ambreiajul electronic ce permite pilotului să conducă fără acţioneze ambreiajul[³].
În anul 2025, Honda Trading România va aduce pe piaţa locală modele noi, precum mult aşteptatul Hornet 1000 – naked-ul suprem, cu o atitudine pur Streetfighter şi tehnologie derivată din lumea curselor, dar şi clasicul GB 350S. Totodată, toate modelele primesc o serie de refinisări, NC750X, X-ADV şi Forza 750 fiind acum actualizate, în timp ce noul ecran TFT de 5 inch echipează toată gama de scutere.
Vom continua să depunem eforturi pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor Honda şi vom menţine acţiunile dedicate comunităţii moto, având obiectivul de a contribui la un mediu rutier mai sigur, precum şi la consolidarea pieţei moto în România.
[1] În cazul motocicletelor şi scuterelor noi cu o cilindree de peste 50cc
[2] Potrivit datelor emise de DIRECŢIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR: https://www.drpciv.ro/news-and-media/statistica
[3] https://honda-moto.ro/blog/e-clutch/
[4] https://honda-moto.ro/blog/honda-dct/
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.