Curatoarea Catherine de Zegher va pune în discuţie practica artistică a Getei Brătescu în conexiune cu opera altor artiste, în cadrul unui eveniment adiacent expoziţiei "Apariţii", duminică, de la ora 16.00, la Pavilionul României de la Giardini della Biennale. Istoricul a caracterizat-o pe artista din România drept "o voce independentă", care "a contribuit, de-a lungul secolului XX şi la începuturile celui de-al XXI-lea, la dezvoltarea progresivă a artei".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Potrivit Catherinei de Zegher, "Geta Brătescu şi-a creat o voce independentă şi a abordat spaţiul dintre viaţă şi artă, public şi privat, feminin şi trupesc, abstract şi real, subiect şi obiect. Repolitizând corpul feminin, jucându-se neîncetat cu desluşirea capcanelor ascunse ale limbajului şi provocând privirea triumfătoare, Brătescu a contribuit, de-a lungul secolului XX şi la începuturile celui de-al XXI-lea, la dezvoltarea progresivă a artei, la nivel internaţional, ca practică reflexivă şi socială. Arta nu este, în acest fel, doar parte a producţiei sociale, ci este în sine productivă sau generatoare. În această perspectivă, arta nu este statică şi fetişizată, ci mai presus de toate dinamică: este constitutivă mai degrabă decât constituită”.

Discuţia va fi urmată de un dialog cu Magda Radu, curatoarea expoziţiei, anunţă ICR. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Catherine de Zegher este directoarea Muzeului de Arte Frumoase din Ghent (Belgia) şi membră a Academiei Regale de Ştiinţe şi Arte din Belgia. În  2013, a fost curatoarea celei de-a 5-a ediţii a Bienalei de la Moscova (Rusia) şi a Pavilionului Austriei la cea de-a 55-a ediţie a Bienalei de la Veneţia. Din 2010-2012 a fost directorul Artistic al celei de-a 18-a ediţii a Bienalei din Sydney, Australia. A fost curator invitat la Fundaţia Tàpies în Barcelona şi la Departamentul de Desen al Muzeului de Artă Modernă din New York, unde a organizat expoziţia "On Line. Drawing through the Twentieth Century/ Despre linie. Desenul de-a lungul secolului douăzeci" (2010-2011).

Din 2007-2009, de Zegher a fost director de expoziţii şi publicaţii la Galeria de Artă din Ontario din Toronto, unde a făcut parte din echipa care a supervizat relocarea muzeului în clădirea renovată, construită iniţial de Frank Gehry. Înainte de a ocupa acest post, a lucrat mulţi ani ca director executiv şi curator principal al The Drawing Center din New York (1999-2006). În anii anteriori lucrului în America de Nord, a fost co-fondatoare şi directoare a Fundaţiei Kanaal Art din Kortrijk, Belgia (1988-1998).

Catherine de Zegher este curatoarea multor expoziţii apreciate, precum "America: Bride of the Sun. 500 Years of Latin America and the LowCountries / America: Soţia soarelui. 500 de ani de America Latină şi Ţările de Jos" (1992) la Muzeul Regal de Arte Frumoase din Anvers şi "Inside the Visible. An Elliptical Traverse of Twentieth-Century Art in, of, and from the Feminine/ Înăuntrul vizibilului. O traversă eliptică a artei secolului douăzeci în, a şi dinspre feminin" (1994-1996) la Institutul de Artă Contemporană din Boston.

În ultimele decenii i-au fost acordate mai multe premii pentru Cea mai bună expoziţie din partea AICA (Asociaţia Internaţională a Criticilor de Artă) şi AAMC (Asociaţia Curatorilor Muzeelor de Artă). Multe dintre proiectele şi cărţile ei promovează principiul feminin.

Autoare şi editoare a numeroase cărţi, de Zegher a publicat, împreună cu Carol Armstrong, cartea "Women Artists at the Millennium/ Artiste la trecerea dintre milenii", în seria October Books a editurii MIT Press. În 2007, a scris cartea "On Line. Drawing through the Twentieth Century (1910-2010)/ Despre linie. Desenul de-a lungul secolului douăzeci (1910-2010)", în urma unei rezidenţe la Bellagio Study and Conference Center a Fundaţiei Rockefeller şi a bursei Arts Writers Grant oferită de Creative Capital/  Andy Warhol Foundation.

În 2012, a scris şi editat "all our relations / toate relaţiile noastre" pentru cea de-a 18-a ediţie a Bienalei de la Sydney, iar în 2013, "More Light/ Mai multă lumină" pentru cea de-a 5-a ediţie a Bienalei de la Moscova. Ceva mai recent, în 2014, de Zegher a publicat "Women’s Work Is NeverDone/ Munca femeii nu se încheie niciodată", o antologie de eseuri despre lucrări ale artistelor contemporane.

În această toamnă, de Zegher va prezenta "Geta Brătescu: A Room of One’s Own", la Muzeul de Arte Frumoase din Ghent, o expoziţie dedicată operei artistei, în colaborare cu Camden Arts Centre din Londra.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.