Nestlé România a continuat şi în 2024 proiectul ”Pădurea de Miere”, parte din angajamentul companiei faţă de mediul înconjurător, plantând încă 20.000 de salcâmi pe o suprafaţă de patru hectare pe raza comunei Chiselet, judeţul Călăraşi, la aproximativ 80 de km sud-est de Bucureşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Peste 250 de voluntari, angajaţi şi parteneri Nestlé, precum şi din partea Asociaţiei Re-Autentic, au participat voluntar la plantarea celor 20.000 de puieţi de salcâm în Chiselet, aproape de Dunăre (harta), continuând astfel campania de reîmpădurire în zona de câmpie a Munteniei în cadrul căreia au fost deja plantaţi în total 85.000 de salcâmi. Din 2020 până în prezent, Nestlé România a plantat 110.000 de copaci.

Pădurea de Miere este un concept inovator lansat de Nestlé România, combinând atât regenerarea forestieră pentru o mai bună absorbţie a dioxidului de carbon (CO2) din atmosferă, dar şi crearea unui ecosistem atractiv apiculturii din ţara noastră, pentru că salcâmul este principala specie forestieră meliferă din România.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Din perspectiva sustenabilităţii, impactul unei păduri de salcâm este semnificativ în ceea ce priveşte reducerea amprentei de dioxid de carbon, prin procesul de fotosinteză, astfel încât o plantaţie de 4 ha poate absorbi peste 60 de tone CO2 anual, în condiţiile în care densitatea de plantare va fi una mai ridicată. Prin „Pădurea de Miere”, echipa Nestlé România şi partenerii lor îşi propun să creeze un impact pozitiv asupra ecosistemului local, sprijinind refacerea terenurilor şi stabilizarea biodiversităţii”, potrivit lui Cătălin Nechifor, Asociaţia Re-Autentic.

Acest proiect vizează în mod concret refacerea solurilor afectate, susţinerea biodiversităţii şi crearea unui mediu armonios atât pentru oameni, cât şi pentru albine. În general, producţia de miere de salcâm la hectar se situează între 800 şi 2.000 kg, ceea ce înseamnă că pentru întreaga plantaţie de salcâm de 4 ha se pot obţine chiar şi 8 tone de miere, în condiţiile în care vor fi încurajaţi şi apicultorii locali şi promovaţi pe cale de consecinţă atât de autorităţile locale, cât şi cele judeţene.

”Pentru al patrulea an consecutiv, echipa Nestlé s-a implicat în mod direct şi nemijlocit în regenerarea patrimoniului forestier al României şi la crearea unui areal propice albinelor şi comunităţii apicultorilor din ţara noastră. Ne bucurăm că am găsit în Asociaţia Re-Autentic şi în Primăria comunei Chiselet parteneri alături de care să contribuim la măsuri concrete de prezervare a mediului şi ocrotire a biodiversităţii în România”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România.

Prin acest efort, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a confirmat angajamentul în direcţia dezvoltării durabile, care include atingerea pragului de zero emisii nete până în 2050, tranziţia la energie regenerabilă în proporţie de 100%, dezvoltarea de ambalaje alternative, respectiv creşterea gradului de biodiversitate şi reducerea cantităţii de CO2 prin plantări de copaci.

Despre Nestlé

Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat şi în iniţiative ecologice şi de responsabilitate socială. În ultimii 4 ani compania a plantat 110.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.

Iniţiativele globale Nestlé:

În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acţiunilor de îmbunătăţire a calităţii vieţii şi contribuţiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea iniţiativei “Nestlé needs YOUth” şi dezvoltarea activităţilor de management sustenabil al performanţei de mediu. Nestlé îşi menţine poziţia de lider global în industria de alimente şi băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. 

Nestlé for Healthier Kids        

Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susţin părinţii şi tutorii să crească copii mai sănătoşi, de la activităţi de cercetare şi formulare a produselor până la servicii de educaţie şi nutriţie inovatoare pentru un stil de viaţă sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Şi eu trăiesc sănătos - SETS”, iniţiat de Fundaţia PRAIS.

Nestlé needs YOUth

Ambiţia Nestlé în ceea ce priveşte iniţiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunităţi de carieră până în anul 2030. Această iniţiativă globală combină şi coordonează toate activităţile care susţin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World

Nestlé doreşte ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase şi mai sănătoase, ci şi mai bune pentru mediu. Ambiţia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.