Scriitoarea Leïla Slimani, istoricul Patrick Boucheron şi scenarista Fanny Herrero, cunoscută pentru seria Dix pour cent (Call My Agent), au contribuit la scenariul ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, un spectacol care va fi "opusul unei poveşti eroice", contracarând "clişeele" cu "umor", relatează AFP.
Într-un interviu acordat marţi cotidianului Le Monde, laureata Prix Goncourt 2016 şi istoricul de la Collège de France descriu modul în care le-a venit ideea spectacolului, la care a participat şi dramaturgul şi actorul Damien Gabriac, în cadrul echipei conduse de directorul artistic Thomas Jolly.
"Aveam ideea unui spectacol uriaş, dar aveam nevoie de o poveste pe care să o spun lumii întregi", explică Thomas Jolly, care spune că cu aceşti patru autori a avut "echipa ideală".
Ceremonia de pe 26 iulie încalcă toate regulile, neavând loc pe un stadion, ci pe Sena şi în jurul celor mai emblematice monumente ale capitalei.
Pe maluri şi pe poduri, aproximativ 3 000 de dansatori şi actori vor prezenta 12 tablouri artistice, în timp ce delegaţiile naţionale vor defila pe bărci. Şi, ca o mică surpriză, ceremonia va avea loc şi "în cer", spune Thomas Jolly.
Patrick Boucheron spune că s-a inspirat din "ceremonia imaginată de Jean-Paul Goude pentru bicentenarul Revoluţiei Franceze în 1989", care a marcat istoria spectacolului live.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Parada a contracarat stereotipurile naţionale şi nu s-a sfiit să pledeze pentru "încrucişarea globală", cu un optimism pe care l-am pierdut astăzi", crede el.
În opinia sa, Paris 2024 va fi opusul ceremoniei Jocurilor de la Beijing din 2008, care a fost "o odă a grandorii şi o demonstraţie de forţă".
Deschiderea Jocurilor Olimpice trebuie "să vorbească Franţei din lume şi să vorbească lumii din Franţa". Va fi "opusul unei istorii virile, eroice", cu Franţa, "promisiunea libertăţii", ca valoare centrală.
Leïla Slimani o numeşte "o poveste foarte generoasă", cu "bucurie, emulaţie, mişcare, entuziasm şi strălucire, şi nu doar acele faimoase valori filosofice tradiţionale pe care Franţei îi place să le afişeze cu uneori prea multă încredere...".
"Ne jucăm cu imaginea pe care francezii o pot avea în lume (...). Există mult umor (...) în spectacolul nostru", spune romanciera.
Fanny Herrero spune că a avut "grijă la succesiuni, la registre, la variaţiile emoţionale".
Întrebat despre popularul serial Emily in Paris, Thomas Jolly citează, de asemenea, filmul Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain şi spune că a vrut să "se joace cu clişeele (...) fără să râdă de ele".
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.