Clubul FC Seul a fost amendat de liga profesionistă de fotbal din Coreea de Sud cu 100 de milioane de won (74.000 de euro) pentru că a plasat păpuşi gonflabile în tribune, informează theguardian.co.uk.
După ce au analizat cazul, oficialii ligii au acceptat scuza reprezentanţilor FC Seul, că nu au ştiut că manechinele sunt jucării sexuale, dar au spus că aceştia "ar fi putut recunoaşte cu uşurinţă utilizarea lor folosind simţul realităţii şi experienţa".
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
FC Seul a acceptat sancţiunea, a cerut iertare şi a promis că incidentul nu se va mai repeta.
Clubul FC Seul a amplasat, duminică, la meciul de campionat cu Gwangju, manechine în tribunele stadionului propriu, lipsite de spectatori din cauza pandemiei de coronavirus.
Când au văzut imaginile din tribune, fanii au reacţionat pe reţelele de socializare şi au acuzat gruparea că a plasat în tribune păpuşi gonflabile. Mai mult, susţin aceştia, manechinele din tribune aveau pancarte care făceau reclamă unor site-uri XXX, în condiţiile în care pornografia este interzisă în Coreea de Sud.
FC Seul s-a apărat, susţinând că sunt "manechine premium" şi nu păpuşi gonflabile, dar a recunoscut că provin de la un furnizor care produce jucării sexuale.
Într-o declaraţie pe Instagram şi Facebook, clubul şi-a cerut scuze: "Am dori să le cerem iertare fanilor! Ne pare rău!"
"Am dori să clarificăm faptul că, deşi aceste manechine au fost făcute pentru a arăta şi a fi percepute la fel ca oamenii adevăraţi, nu sunt pentru uz sexual, aşa cum a confirmat producătorul. Le-am luat de la o companie numită Dalcom, care a susţinut că sunt manechine pentru îmbrăcăminte. Am verificat de două ori, de trei ori că nu sunt pentru uz sexual. Intenţia noastră a fost să facem ceva amuzant în aceste momente dificile. Ne vom gândi cu atenţie la ceea ce trebuie să facem pentru a ne asigura că nu se va mai întâmpla aşa ceva", a precizat gruparea.
În total, au fost amplasate 30 de manechine în tribune, 28 reprezenând persoanje de sex feminin şi două de sex masculin. Acestea purtau măşti şi se aflau distanţate una de alta, respecând regulile impuse pentru a preveni răspândirea virsului Sars-CoV-2.
Compania producătoare a arătat că pancartele publicitare provin de la o companie ce comercializează jucării sexuale, care a plasat comenzi către Dalcom şi a vrut să facă fotografii cu manechinele înainte de meci.
"Ar fi trebuit să dispară toate reclamele înainte de începerea jocului. Dar au rămas câteva bentiţe şi sigle care au fost surprinse de ochii publicului", a declarat pentru BBC directorul Dalcom, Cho Young-June.
Lee Ji-hoon, oficial al FC Seul, a declarat că nu şi-a dat seama că Dalcom lucrează în industria sexului. Lee a recunoscut că i s-a părut că păpuşile arătau "foarte umane", dar a afirmat că nu i-a trecut prin cap că pot fi jucării sexuale.
FC Seul a câştigat cu 1-0 meciul din etapa a doua a K-League, primul disputat pe teren propriu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.