Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, joi, pe Facebook, trei oferte pentru ultima secţiune a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, el arătând că ”constructorii români, austrieci, spanioli, italieni şi turci care concurează pentru Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, vor avea la dispoziţie maxim 14 luni pentru proiectare şi 59 de luni pentru execuţie, după semnarea contractului”. În momentul finalizării celor 5 secţiuni, Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km şi va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi pe Coridorului Rin -Dunăre (Coridorul 4 Paneuropean).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
UPDATE - Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), joi, a avut loc depunerea ofertelor pentru Etapa a II-a (Propuneri Tehnice şi Propuneri Financiare) a procedurii de atribuire a contractului "Proiectare şi execuţie Autostrada Sibiu - Piteşti, Sectiunea 3: Cornetu - Tigveni".

Până la termenul limită, au depus oferte trei participanţi: Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS - Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS- Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi AS - Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut AS; Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA şi Asocierea Astaldi SPA - Tancrad SRL.

Valoarea estimată a contractului este între 5.324.779.469,00 şi 5.807.870.404,00 Lei fără TVA, iar finanţarea se asigură din fonduri europene nerambursabile.

Traseul are o lungime de 37,4 km.

Contractul are o perioadă de proiectare de 14 luni şi o perioadă de execuţie de 59 de luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 60 luni.

Potrivit CNAIR, durata contractului de lucrări poate varia în funcţie de perioada de garanţie a lucrărilor, precum şi în funcţie de durata de execuţie a contractului ofertată de operatorul economic desemnat câştigător.

Principalele lucrări ale acestei secţiuni sunt: 95 de poduri şi pasaje; tunel cu două galerii independente în lungime de 1,7 km/ galerie; nod rutier Cornetu şi Nod rutier Văleni; ecoduct în zona localităţii Călineşti.

Etapa I a procedurii de licitaţie restrânsă a fost finalizată în 1 iulie 2021, fiind transmise şi invitaţiile de participare la Etapa a II-a a procedurii (Etapa de depunere a ofertelor) către cei 6 candidaţi precalificaţi la prima etapă: Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS - Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS - Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi AS - Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut AS; Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi - Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret AS; Asocierea Aktor Societate Tehnică Anonimă (Aktor SA) - Rizzani de Eccher SA; Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA; Impresa Pizzarotti & C SPA; Asocierea Astaldi SPA - Tancrad SRL.

Comisia de Evaluare va analiza în această etapă ofertele depuse, respectiv propunerile tehnice şi propunerile financiare, în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice şi cu respectarea termenelor legale privind evaluarea ofertelor.

ŞTIREA INIŢIALĂ - ”Trei oferte pentru ultima secţiune a Autostrăzii Sibiu-Piteşti! Una din cele două secţiuni ale tronsonului care traversează Carpaţii, între Cornetu şi Tigveni, are o lungime de 37,4 km şi un cost estimat cuprins între 5,3 şi 5,8 miliarde de lei, fără TVA”, a scris ministrul. 

 
Potrivit lui Grindeanu, ”constructorii români, austrieci, spanioli, italieni şi turci care concurează pentru Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti, vor avea la dispoziţie maxim 14 luni pentru proiectare şi 59 de luni pentru execuţie, după semnarea contractului”. 
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Câştigătorul va trebui să construiască: 95 de poduri şi pasaje, 1 tunel cu două galerii independente (1,7 km/ galerie) 2 noduri rutiere (Cornetu şi Văleni) 1 ecoduct (în zona localităţii Călineşti)”, mai afirmă ministrul Transporturilor. 
 
Lucrările vor fi finanţate din fonduri europene nerambursabile.
 
În momentul finalizării celor 5 secţiuni, Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km şi va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi pe Coridorului Rin -Dunăre (Coridorul 4 Paneuropean).
 
La ora actuală Secţiunile 1 şi 5 sunt în construcţie, Secţiunea 4 este în etapa de elaborare a Proiectului Tehnic iar Secţiunea 2 (pentru care s-a semnat contractul în luna februarie) urmează să intre în scurt timp în faza de proiectare.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.