Un număr de 16 noi staţii de monitorizare a calităţii aerului vor fi montate la Timişoara, în urma unui parteneriat al Primăriei cu o fundaţie. Staţiile vor fi montate în mai multe locuri din oraş şi vor monitoriza atât datele meteo, cât şi concentraţiile de particule în aer.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
"În acest moment, avem în Timişoara doar patru staţii de măsurare a calităţii aerului. Deci, practic, acest parteneriat ne va ajuta să creştem de patru ori capacitatea noastră de a afla în timp real calittea aerului şi problemele de mediu din Timişoara. Prin acest parteneriat, Fundaţia Eta2U va asigura aloca aceşti senzori (care vor rămâne în proprietatea fundaţiei) şi se va ocupa de funcţionarea întregii reţele, precum şi de serviciul de monitorizare. Primăria va asigura suportul tehnic, se va ocupa de obţinerea avizelor necesare şi va estima costurile de montare şi racordare a senzorilor la reţeaua de energie electrică. Toate aceste costuri vor fi cuprinse în bugetul pe anul 2021”, a declarat Dominic Fritz, primarul municipiului Timişoara. 
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Cele 16 staţii vor monitoriza, pe lângă datele meteo, şi concentraţiile de particule în aer, numite în limbaj tehnic PM 2,5 şi PM 10, care vor oferi o imagine asupra poluării cu praf din oraş. 
 
Aceste staţii sunt mai performante decât cele patru existente în prezent şi care monitorizează doar concentranţiile de PM 10 (particule mai mari de 10 microni). 
 
De asemenea, noile staţii au un consum redus de energie electrică, doar aproximativ 1,6 kilowaţi-oră/lună. 
 
"Astfel, vom putea, cu ajutorul autorităţilor de mediu, să identificăm rapid şi exact poluatorii din oraş şi, în acelaşi timp, să avertizăm timişorenii. Deoarece datele vor fi publice şi actualizate în timp real, şi timişorenii îşi vor putea forma o imagine corectă asupra poluării din oraş şi vor vedea dacă măsurile pe care le vom lua vor îmbunătăţi real calitatea aerului pe care îl respirăm cu toţii. Acordul de parteneriat urmează să fie înaintat consilierilor locali spre aprobare şi are o durată iniţială de 12 luni, el putând fi prelungit ulterior. Mă bucur foarte mult că astfel de parteneriate prind contur pentru că toate problemele oraşului nu pot fi rezolvate doar de primărie şi mă bucur că tot mai mult lucrăm cu mediul privat şi fundaţii în Timişoara”, a mai declarat Dominic Fritz.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.