Telecabina care urcă spre Cetatea Deva rămâne în continuare oprită, din cauza unor probleme tehnice legate de transmisia datelor radio, deşi, potrivit unui anunţ de la sfârşitul anului trecut, ea ar fi trebui să redevină funcţională începând din 8 ianuarie. Primăria Deva afirmă că este necesară o antenă radio cu un cablu mai lung (10 metri), care să poată fi poziţionată pe cabina ascensorului într-un loc avantajos care să permită „o transmisie directă, fără obstrucţii cauzate de poziţia cabinei pe calea de rulare”. Autorităţile informează că antena a fost comandată şi va fi livrată „prin curier rapid”, între timp, recomandându-le turiştilor să viziteze monumentul istoric „la pas”, pe unul dintre cele trei trasee, până la Poarta 1
Direcţia Baze Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Deva informează cetăţenii că, la solicitarea Valcris Group, Telecabina care facilitează accesul pe Cetatea Deva rămâne în continuare oprită.
Potrivit Primăriei Deva, Valcris Group a comunicat că ascensorul înclinat „întâmpină probleme legate de transmisia datelor radio şi că în urma discuţiilor purtate cu furnizorul german Geox, responsabil pentru antenele radio, s-a ajuns la concluzia că este necesară o antenă radio cu un cablu mai lung (10 metri), care să poată fi poziţionată pe cabina ascensorului într-o locaţie mai avantajoasă”.
„Aceasta va permite o transmisie directă, în câmp liber, fără obstrucţii cauzate de poziţia cabinei pe calea de rulare. Antena a fost comandată şi va fi livrată direct la Deva prin curier rapid. De asemenea, am solicitat o verificare tehnică suplimentară din partea furnizorului Geox. Acesta a confirmat că va interveni, în perioada 13-17 ianuarie 2025, utilizând un dispozitiv special pentru verificarea conectivităţii celor două antene şi a eventualelor interferenţe. Echipa noastră va interveni imediat ce antena nouă ajunge la Deva. În plus, vor fi prezenţi şi ingineri din partea furnizorului MLC Electronic pentru a verifica şi asista partea de panou de comandă şi automatizare a ascensorului”, potrivit Primăriei Deva, care prezintă precizările Valcris Group.
În acest context, autorităţile locale îi sfătuiesc pe turiştii care doresc să viziteze monumentul istoric să o facă „la pas, pe la Poarta 1, alegând unul dintre cele trei trasee.
Primul traseu începe din spatele restaurantului de la Poalele Cetăţii până la Poarta 1, timpul de mers fiind de aproximativ 45 de minute. Traseul numărul 2 începe de la intrarea în tunel (partea dreaptă) până la Poarta 1, şi durează aproximativ 40 de minute, iar cel de-al treilea traseu începe din faţa tunelului (partea stângă) până la Poarta 1, timpul de mers fiind de aproximativ jumătate de oră.
Potrivit site-ului gohuneodara.com, Cetatea Devei este una dintre cele mai importante fortificaţii de Ev Mediu din Transilvania şi una dintre atracţiile principale ale judetului Hunedoara. Graţie poziţionării sale pe dealul care-i poartă numele (Dealul Cetăţii) fortăreaţa a fost un punct strategic de apărare pe Valea Mureşului, la graniţa de astăzi dintre Transilvania şi Banat, pe principala arteră de legătură a României cu centrul şi vestul Europei.
Cu o arhitectură în spirală, caracteristică cetăţilor de munte, Cetatea Devei a fost construită în secolul al XIII-lea şi este atestată documentar la 1269. Urmele insa de locuire pe coşul a ceea ce a fost cândva un vulcan sunt mult mai vechi. Ele datează din neolitic sau epoca bronzului, urmate de fortificaţii dacice, întărite de romani, după cucerirea Daciei, pentru apărarea resurselor, în condiţiile în care Drumul Sării trecea chiar pe la poalele Dealului Cetăţii. Amplasarea ei la înălţime a făcut-o să fie considerată de oamenii de arme ai vremii aproape invincibilă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.