Un sfert dintre copiii de la sate afirmă că trăiesc cu teama de a nu fi discriminaţi din cauza sărăciei, reiese din cel mai recent raport “Bunăstarea copilului din mediul rural”, realizat de fundaţia World Vision România. Acelaşi studiu arată că doi din zece copii spun că violenţa este prezentă mult sau foarte mult în şcoala lor.
Datele organizaţiei World Vision România arată că 80% dintre tinerii din mediul rural vor să meargă la facultate, dar unul din trei se teme că nu are bani. Din această cauză, 70% dintre tineri plănuiesc să lucreze în timp ce vor fi studenţi.
"Este extrem de îngrijorător că un sfert dintre copiii de la sate se tem de discriminare din cauza sărăciei. Totuşi, prin programele noastre de mentorat şi de educaţie non-formală, cum este cel pe care l-am derulat împreună cu Alka, încercăm să combatem aceste temeri şi să oferim speranţă şi încredere pentru un viitor mai bun. Drepturile Omului, combaterea violenţei, dezvoltarea personală şi consilierea vocaţională sunt subiecte esenţiale în formarea oricărui tânăr. Este vital să ne asigurăm că tinerii noştri, în special cei din comunităţile vulnerabile, sunt echipaţi cu cunoştinţele şi abilităţile de care au nevoie pentru a naviga cu succes în societatea noastră din ce în ce mai complexă”, a declarat Mihaela Nabar, director-executiv World Vision România.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Organizaţia, alături de Alka, a desfăşurat mai multe activităţi de educaţie non-formală pentru 50 de fete de liceu din 11 comunităţi dezavantajate din judeţul Ialomiţa. Printre acestea se află cinci sesiuni de informare privind combaterea şi prevenirea violenţei, două sesiuni de informare cu tematica ”nutriţie şi sănătate”, două sesiuni despre ce înseamnă un comportament nonviolent şi etic, o sesiune de antreprenoriat şi încă una despre educaţie financiară susţinută de BCR, patru sesiuni de dezvoltare personală şi consiliere vocaţională şi o vizită de specialitate la fabrica Alka.
Potrivit World Vision, toate elevele au beneficiat de sprijin financiar pentru acoperirea unor nevoi punctuale, în timp ce 85% şi-au dezvoltat competenţele comunicare şi relaţionare. Totodată, peste 30% dintre bursiere au beneficiat de meditaţii pentru examenul de Bacalaureat şi sesiuni de consiliere vocaţională.
“Suntem o parte inerentă a societăţii româneşti, iar educaţia este unul dintre pilonii principali ai responsabilităţii sociale corporative în Alka. Milităm pentru combaterea violenţei de orice natură, a discriminării şi a rasismului, iar prin acest program ne-am dorit să creştem nivelul de conştientizare şi înţelegere în rândul tinerilor a diferitelor forme de violenţă. Dezvoltarea încrederii în sine, a capacităţii de relaţionare şi comunicare sunt principalele abilităţi pe care tinerii trebuie să le deţină pentru a deveni adulţii care vor modela valorile societăţii în care trăim”, a declarat Ady Hirsch, CEO Alka.
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.