Specialiştii STS au dezvoltat un sistem de comunicaţii complex, în cadrul unui proiect în valoare de peste 3 milioane de euro care vizează îmbunătăţirea capacităţii Ministerului Mediului de gestionare a situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele meteorologice periculoase, precum şi a situaţiilor privind starea mediului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Conferinţa de închidere a proiectului SIPOCA 596 “Dezvoltarea capacităţii administrative a Ministerului Mediului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de riscurile specifice ministerului şi a situaţiilor privind starea mediului”, finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, a avut loc joi.

Potrivit Ministerului Mediului, proiectul a fost derulat în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, începând din decembrie 2019, având o valoare eligibilă de 14,4 milioane de lei (peste 3 milioane de euro). Acesta a vizat îmbunătăţirea capacităţii MMAP de gestionare a situaţiilor de urgenţă generate de fenomenele meteorologice periculoase şi a tipurilor de risc aferente acestora, unde ministerul asigură funcţia de sprijin, precum şi a situaţiilor privind starea mediului.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase, poluări accidentale în aer, care pot duce la deteriorarea calităţii aerului şi a radioactivităţii mediului reprezintă, mai ales în ultimii ani, în contextul schimbărilor climatice, o activitate de interes naţional având în vedere frecvenţa de producere şi dimensiunea efectelor acestor tipuri de risc. Managementul situaţiilor de urgenţă este crucial atât în societate, cât şi mai ales în cadrul instituţiilor şi al companiilor mari. Educarea şi instruirea pot reprezenta factori decisivi atunci când vine vorba despre modul de a acţiona în cazul unui eveniment neaşteptat, o pregătire pe măsură putând salva vieţi”, a afirmat ministrul Mediului, Mircea Fechet, la conferinţa de presă.

Potrivit ministrului, aplicaţia realizată în cadrul proiectului se alătură celorlalte instrumente utilizate de minister pentru a oferi cetăţeanului siguranţa că instituţiile au la dispoziţie cele mai moderne şi eficiente mijloace cu care să poată urmări calitatea factorilor de mediu şi să identifice din timp fenomenele şi situaţiile care pot conduce la degradarea mediului.

La eveniment au mai participat Dan-Ştefan Chiru, secretar de stat în MMAP, general-maior ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Andrei Corlan, comisar şef la Garda Naţională de Mediu, Laurenţiu Alexandru Păştinaru, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, Elena Mateescu, director general al Administraţiei Naţionale de Meteorologie, precum şi reprezentaţi ai autorităţilor publice centrale şi locale de mediu.

Potrivit Ministerului Mediului, în cadrul proiectului au fost realizate 4 studii extrem de importante pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, o propunere de regulament cadru privind gestionarea situaţiilor de urgenţă conform prevederilor OM nr. 202/2016, un set de propuneri privind sistematizarea şi simplificarea procedurilor de constatare şi evaluare la nivel local şi o Procedură unică de constatare şi evaluare a daunelor – documente menite să guverneze activitatea de gestionare a situaţiilor de urgenţă şi a riscurilor specifice ministerului.

”Specialiştii STS au dezvoltat un sistem de comunicaţii şi tehnologia informaţiei complex, care vine în sprijinul activităţii de informare a autorităţilor publice centrale şi locale. Am realizat interconectări ale acestui sistem tehnic la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare şi alertare în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de tipurile de risc specifice ministerului şi în situaţiile privind starea mediului, inclusiv cu Serviciul de urgenţă 112”, a precizat ing. Sorin Bălan, directorul STS.

De asemenea, proiectul a permis realizarea unei aplicaţii interconectate cu Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU), care va eficientiza activitatea Dispeceratului MMAP, înglobând toate specificaţiile ce rezultă din activitatea de informare a autorităţilor publice centrale şi locale, la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare şi alertare, cu maximă operativitate, în gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de tipurile de risc specifice MMAP, respectiv fenomene meteorologice periculoase şi situaţii privind starea mediului (poluări accidentale, radioactivitate şi calitatea aerului).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.