Inspectorii Registrului Auto Român anunţă că anul trecut au blocat 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene, avertizând că existenţa în piaţă a pieselor auto de calitate nu este o garanţie că reparaţiile sunt conforme, dacă operaţiunile nu se desfăşoară în atelierele autorizate RAR. Specialiştii instituţiei le recomandă posesorilor de maşini să se gândească, atunci când aleg un atelier improvizat crezând că fac economie, că este mult mai dificil şi costisitor să sesizeze autorităţile şi să demonstreze, în cazul unor reparaţii îndoielnice, că autovehiculul a fost reparat în acel service auto.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Noi suntem prezenţi în toate domeniile cu care se intersectează un autovehicul pe parcursul perioadei de exploatare, de la piaţa componentelor auto, la controalele efectuate în atelierele de reparaţii, în staţiile de inspecţie tehnică periodică sau în atelierele TLV şi până în piaţa centrelor de dezmembrări de maşini. Doar anul trecut am blocat, după ce am răspuns solicitărilor venite din partea autorităţilor vamale, 18 transporturi de componente auto neconforme cu normele europene. Existenţa în piaţă a pieselor auto de calitate nu este o garanţie că reparaţiile sunt conforme, dacă operaţiunile nu se desfăşoară în atelierele autorizate RAR, aproximativ 12.500 la număr la finalul anului trecut. Ţineţi cont de faptul că un atelier autorizat pentru tinichigerie, de exemplu, nu poate efectua în siguranţă intervenţii asupra sistemelor esenţiale ale unui vehicul”, informează RAR.

Inspectorii le recomandă posesorilor de autovehicule să se gândească din următoarea perspectivă la economia pe care cred că o fac atunci când aleg să meargă într-un atelier improvizat.

„În cazul în care calitatea lucrărilor nu este cea dorită, nu există o garanţie reală pentru intervenţia efectuată, iar apoi intervine dificultatea în a demonstra că autovehiculul a fost reparat în acel atelier, atunci când sesizaţi autorităţile. Altfel spus, acţiunile legale împotriva persoanelor neautorizate care desfăşoară activităţi de reparaţii necesită mai mult timp şi mai multe resurse implicate”, atenţionează inginerul Mihai Dogărescu, şeful Direcţiei Supraveghere Piaţă.

În paralel, RAR a implementat posibilitatea concilierii între clienţi şi agenţii economici, o metodă prin care specialiştii Registrului Auto Român încearcă să medieze neînţelegerile cu acordul părţilor, salvând astfel timp şi resurse. Potrivit sursei citate, concilierea este posibilă doar dacă reclamantul îşi manifestă acordul pentru acest proces.

„Nu credem că singurul scop este acela de a aplica sancţiuni, ci de a ne asigura că tot acest lanţ de activităţi funcţionează corect pentru a atinge singurul obiectiv care contează cu adevărat: siguranţa noastră în trafic, fie că suntem conducători auto, pasageri sau pietoni”, atenţionează RAR.

Potrivit inspectorilor RAR, anul trecut au desfăşurat peste 4.500 de acţiuni de control în toată zona de competenţă (ateliere de reparaţii, ateliere TLV, parcuri de dezmembrări etc), iar pentru abaterile constatate au fost date sancţiuni în valoare de 7.3 mil. de lei şi au fost dispuse măsuri complementare.
 
„Atunci când, în urma sesizărilor şi acţiunilor de control depistăm persoane fizice neînregistrate fiscal care desfăşoară activităţi de reparaţii auto, sesizăm autorităţile competente să investigheze din punct de vedere legal. Vedem, aşadar, că supravegherea pieţei este o acţiune complexă, pe care o desfăşurăm pe toate palierele pe care avem competenţă, cel mai nou segment fiind supravegherea pieţei online. RAR îşi orientează resursele şi spre analiza şi supravegherea acestei pieţe în care activează producătorii/importatorii/distribuitorii de autovehicule, echipamente, piese de schimb şi materiale destinate autovehiculelor rutiere, cât şi prestatorii de servicii de reparaţii, de reconstrucţie sau de dezmembrări ale autovehiculelor rutiere”, se mai arată în comunicatul RAR.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.