Primăria Municipiului Timişoara, Direcţia Fiscală a Municipiului (DFMT) şi Poliţia Locală Timişoara au fost ţinta unui atac cibernetic de tip ransomware, în noaptea de vineri spre sâmbătă, asupra serverelor pe care rulează mai multe sisteme informatice, anunţă reprezentanţii primăriei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Incidentul a avut loc în noaptea de vineri spre sâmbătă şi a fost detectat de sistemul digital de securitate. Specialiştii primăriei au declanşat o serie de contra-măsuri radicale, cu ajutorul firmelor de specialitate contractate de municipalitate, astfel că a fost oprită compromiterea întregului sistem. Nu există indicii că atacatorii au extras date cu caracter personal din sistemele afectate. Primăria Timişoara a raportat incidentul imediat autorităţilor. Atacul se află sub investigaţia experţilor în securitate cibernetică din cadrul Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică”, se arată într-un comunicat de presă, de luni, al Primăriei Timişoara. 

Potrivit sursei citate, scopul atacului a fost criptarea şi blocarea sistemului informatic al primăriei. 
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
 
”Este o formă de criminalitate (ransomware - software de răscumpărare) unde atacatorii cer apoi sume imense pentru deblocarea sistemelor. Primăria Timişoara, care, de altfel, a avut soluţii tehnice împotriva unor astfel de atacuri şi reacţie imediată, categoric nu răspunde la astfel de forme de şantaj. Măsurile de resetare a sistemului au fost aplicate de specialiştii municipalităţii pe tot parcursul week-end-ului, iar primăria colaborează cu autorităţile responsabile din domeniul securităţii cibernetice pentru revenirea la o completă funcţionalitate a sistemelor”, se mai precizează în comunicat.
 
De asemenea, Primăria Timişoara mai transmite că toate serviciile online ale Primăriei funcţionează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidenţa Populaţiei, sesizări şi bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC. 
 
”Pentru Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara este temporar suspendată încasarea taxelor şi impozitelor locale online sau cu cardul la ghişeu. Plata se va putea face în numerar, la ghişeele DFMT şi la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliţia Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat”, se mai arată în comunicatul Primăriei Timişoara.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.