Primarul Capitalei Nicuşor Dan a anunţat, joi la semnarea contractului pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizarea inteligentă în Capitală, că implementarea proiectului are patru etape, iar la final vor fi 500 de intersecţii conectate la sistemul centralizat de semaforizare. El a mai spus că, prima etapă presupune crearea unor „linii verzi” pe cele cinci ieşiri majore din Bucureşti, fiind vorba de Calea Griviţei-Bucureştii Noi pentru Sectorul 1, Moşilor-Colentina pentru Sectorul 2, Şoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei-Alexandriei pentru Sectorul 5 şi bineînţeles Iuliu Maniu pentru Sectorul 6, mai puţin Sectorul 3, unde administraţia locală nu a vrut să colaboreze. Studiul de fezabilitate va dura 12 luni, în total, pentru toate cele patru etape, apoi va urma achiziţia pentru implementarea propriu-zisă a proiectului finanţat prin PNRR, iar valoarea este de 7 milioane euro, echivalentul a 35 de milioane lei. „Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro”, a mai precizat edilul general care a adăugat că e posibil care valoarea implementării proiectului să se ridice undeva la 100-150 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Semnăm azi contractul pentru studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă pe raza întregului municipiu Bucureşti. E o poveste care a început în anul 2021, când s-a făcut un studiu tehnico-economic care a durat până în martie 2022, după care s-a făcut documentaţia de achiziţie care a durat până în septembrie 2022, după care s-a făcut achiziţia propriu-zisă şi evaluarea ofertelor s-a terminat la sfârşitul anului 2022, după care au fost mai multe contestaţii care s-au finalizat la sfârşitul anului 2023, după care am aşteptat semnarea bugetului. După semnarea bugetului au mai fost nişte formalităţi financiare şi în sfârşit putem să semnăm acest contract pentru studiul de fezabilitate pentru întreg sistemul de semaforizare din Bucureşti”, a afirmat Nicuşor Dan, joi într-o conferinţă de presă susţinută la semnareac ontractului pentru achiziţia Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare inteligentă (BTMS - Bucharest Traffic Management System) din Capitală.

„Studiul de fezabilitate şi implementarea ulterioară a proiectului presupune patru etape”, a continuat Dan.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Prima etapă este de a face nişte culoare verzi, să le spunem, linie verde pe cinci ieşiri majore din Bucureşti, câte una pe fiecare sector, mai puţin sectorul 3 care nu a vrut sa colaboreze. E vorba de Calea Griviţei-Bucureştii Noi pentru Sectorul 1, Moşilor-Colentina pentru Sectorul 2, Şoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei-Alexandriei pentru Sectorul 5 şi bineînţeles Iuliu Maniu pentru Sectorul 6. A doua etapă este o evaluare a hardului şi a softului de care dispunem pentru ca să vedem care sunt achiziţiile şi îmbunătăţirile pe care le facem pentru sistemul central, după care a treia etapă vizează intersecţiile, deci în prima etapă sunt 85 dde intersecţii, în a treia etapă despre care vorbesc acum sunt cam 200 de intersecţii şi se referă la acele intersecţii care teoretic sunt conectate la momentul acesta la sistemul centralizat, dar practic au toate diferite probleme şi nici tehnologia nu este cea mai fericită. A patra etapă este conectarea altor 200 de intersecţii la sistemul centralizat ca să ajungem la un 500 cu totul”, a mai precizat edilul general.

Acesta a mai anunţat că va dura 12 luni realizarea studiului de fezabilitate, iar finanţarea va fi asigurată prin PNRR.

„Ca termene de execuţie pentru studiul de fezabilitate sunt patru luni, două luni, şase luni, şase luni pentru aceste patru etape, după care vine bineînţeles, odată ce soluţia este dată de studiul de fezabilitate, urmează etapa de achiziţie pentru implementarea propriu-zisă a sistemului pe care studiul de fezabilitate îl dă. Este o finanţare pe PNRR. E un protocol de colaborare trecut prin consiliile locale între şase primării din Bucureşti, Primăria Generală şi cinci primării de sector. De la PNRR avem 7 milioane euro, echivalentul a 35 de milioane lei. Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro. Din studiul de fezabilitate o să rezulte cât o să coste implementarea efectivă. Aşa, fără să avem niciun studiu economic, ne gândim la 100-150 milioane euro, undeva la valoarea asta pentru 500 de intersecţii în Bucureşti”, a conchis Nicuşor Dan.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.