Ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, afirmă că pensionarii care au avut venituri nepermanente după aprilie 2001 vor beneficia, la calculul pensiilor, de aceste venituri, dacă au plătit contribuţii de asigurări sociale pentru ele, fără a fi nevoie să prezinte vreun document. Cei care au avut astfel de venituri înainte de aprilie 2001 primesc dovezile în această privinţă fie de la foştii angajatori, dacă aceştia mai activează, fie de la deţinătorii de arhive.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
”Legea 263/2010 nu lua în calcul veniturile brute ale pensionarilor, nu lua în calcul veniturile nepermanente. Din această cauză au existat numeroase situaţii în care pensionarii au cheltuit sume uriaşe plătind avocaţi, plătind experţi, căutându-şi drepturile şi valorificarea acestor drepturi şi în care, pe de o parte, instanţele de judecată au fost încărcate, pe de altă parte, sunt situaţii în care pensionarii au pierdut, situaţii în care pensionarii au câştigat pentru că practica instanţelor a fost neunitară. Pe noua lege, noi am recunoscut toate situaţiile pentru care s-au datorat contribuţii de asigurări sociale, inclusiv veniturile nepermanente”, a declarat ministrul Muncii, miercuri seară, la TVR Info.
 
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris
Aceste venituri nepermanente vor fi incluse, începând cu 1 septembrie 2024, în calculul pensiei.
 
Ministrul Muncii a explicat şi ce anume trebuie să facă pensionarii pentru ca aceste venituri să fie luate în calcul.
 
”Avem, după aprilie 2001, declaraţia 112, care este relevantă pentru toate contribuţiile pe care noi le-am avut, pentru toate veniturile pentru care am datorat contribuţii de asigurări sociale şi dacă o persoană care a lucrat în baza unui contract de muncă, în baza unui raport de serviciu, în baza unui contract pe PFA, PFI şamd şi pentru care s-au datorat contribuţii de asigurări sociale, trebuie să ştie că nu trebuie să mai aducă niciun document. Pentru perioadele dinainte de aprilie 2001, pentru angajatorii care sunt în activitate pensionarii solicită adeverinţele cu veniturile nepermanente acestor angajatori şi în baza articolului 34, alineatul 5 din Codul Muncii angajatorii sunt obligaţi să elibereze aceste adeverinţe în mod gratuit pensionarilor”, a precizat aceasta. 
 
Simona Bucura-Oprescu a explicat că, în cazul firmelor care nu mai funcţionează, foştii angajaţi trebuie să se adreseze deţinătorilor de arhive.
 
”Pentru pensionarii ai căror angajatori au încetat activitatea şi arhivele acelor angajatori au fost preluate de deţinătorii privaţi de arhive, aceştia trebuie să se adreseze acestor deţinători privaţi de arhive. Este foarte important ca aici pensionarii să-şi cunoască drepturile şi, cunoscând aceste drepturi, la rândul dânşilor să fie atenţi cu privire la modul cum le sunt calculate costurile pentru eliberarea acestor documente”, a adăugat ministrul.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.