Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că sunt în România 39 de situri Natura 2000 de care trebuie ţinut cont atunci când se construiesc autostrăzi, iar, dacă autorităţile române vor să acceseze fonduri nerambursabile, trebuie să respecte regulile europene în această privinţă. Bode spune că, pe Autostrada Sibiu - PIteşti, ”nu gândacul este problema” şi anunţă că, în decurs de o lună, Ministerul Transporturilor va răspunde cerinţelor Comisiei Europene în ceea ce priveşte protecţia mediului pentru tronsonul Sibiu – Piteşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Întrebat ce părere are despre afirmaţiile care spun că nu se doreşte dezvoltarea României, ministrul Transporturilor spune că „este fals” acest lucru. 

„Este fals. Pe Sibiu – Piteşti se lucrează, se trag bani. Avem bugetaţi bani, dacă nu respectăm regulile Comisiei Europene riscăm să nu se tragă aceşti bani. Am făcut un inventar: avem 39 de situri Natura 2000 care impactează autostrăzile în România, cele care sunt proiectate, în execuţie şamd. Pentru 25 dintre aceste situri avem planuri de management, pentru 14 nu avem. Pentru cele pentru care nu avem Planul de management, suntem obligaţi să facem evaluarea de impact asupra mediului pentru aceste proiecte. Este obligatorie dacă vrei să primeşti finanţare europeană. Ministerul nostru cu Ministerul Mediului dăm răspunsuri la toate întrebările Comisiei Europene pentru că ne dorim bani europeni nu putem să jucăm după alte reguli decât după regulile lor”, a declarat Lucian Bode, luni, la TVR. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Ministrul a precizat că „nu gândacul e problema”, că pentru tronsonul Sibiu- Piteşti există plan de management, dar că autorităţile europene au cerut „măsuri suplimentare” pentru că „nu le-am respectat aşa cum şi-au dorit ei”.

Bode a spus că, în cel mult o lună, Ministerul Transporturilor va răspunde la toate solicitările Comisiei Europene care a suspendat analiza privind finanţarea acestui tronson.

„Răspunsul nostru este că vom lua toate măsurile solicitate de ei, dar nu ne dorim un lucru: dacă reluăm analiza de impact asupra mediului asta ar însemna că decizia de a primi finanţarea să vină peste doi ani de zile”, a mai spus ministrul.

În ceea ce priveşte Autostrada Moldova, ministrul spune că este nevoie de reactualizarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane, pentru că acestea sunt vechi, iar finanţarea pentru reactualizarea celor trei studii de fezabilitate se va face din fonduri europene, după care se va decide din ce bani va fi finanţată construirea autostrăzii.

„Pe 2021 – 2027 noi nu ştim câţi bani avem. Anticipăm că o să avem în jur de 4-5 miliarde de euro, că o să fazăm în jur de 3 miliarde de euro şi atunci acele proiecte vor apăsa, vor pune o presiune pe cadrul financiar multianual 2021 – 2027, dar nimeni nu spune care proiecte vor fi finanţate”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Lucian Bode susţine că există „o firmă serioasă în România” care se ocupă de construcţia de mari proiecte de infrastructură rutieră, el spunând că aceasta este compania omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.