Românii sunt mai deschişi ca oricând să călătorească şi să descopere destinaţii noi şi alocă totodată un buget mai mare pentru vacanţe faţă de anii anteriori, a declarat pentru News.ro Mircea Giurcă, directorul general pe România al motorului de căutare a ofertelor de călătorie momondo.ro, precizând că Italia, Spania, Grecia şi Marea Britaniei se regăsesc în topul căutărilor pentru destinaţiile de city-break.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”City-break-urile, ca tip de călătorie, sunt destul de populare în rândul călătorilor români. Conform studiului nostru internaţional despre călătorii, 31% dintre aceştia au declarat că au planificat un city-break în 2017. Principalele atracţii pentru călătorii români au fost, bineînţeles, capitalele - Roma, Barcelona, Atena şi Londra. Italia, Spania şi Marea Britanie sunt alese de obicei pentru un city-break, în timp ce Grecia este în mare parte preferată pentru locurile sale care permit petrecerea unei vacanţe relaxante”, a afirmat Giurcă.

Momondo.ro este un motor de căutare pentru călătorii la nivel global, care găseşte şi compară miliarde de preţuri pentru bilete de avion, hoteluri şi oferte de călătorie pentru destinaţii din întreaga lume.

”Atunci când vine vorba de cele mai populare tipuri de vacanţe în rândul utilizatorilor români, am observat că există diversitate şi în căutările pe care ei le efectuează pe momondo.ro. Fie că este vorba de o călătorie pentru câteva zile (un city-break) sau de un timp mai îndelungat (concediile), ei caută inspiraţie şi recomandări de locuri şi experienţe mai puţin cunoscute care merită descoperită în drumul lor, chiar dacă se îndreaptă spre destinaţii clasice, populare (în Europa) sau mai exotice, pe alte continente”, adaugă Giurcă.

El a subliniat că, în ultimii doi ani, românii au fost mai deschişi ca oricând să călătorească şi să descopere destinaţii noi.

”Aceasta înseamnă o creştere a bugetului pe care l-au alocat pentru vacanţe, dar mai ales o creştere a numărului total de persoane care au ales să călătorească. Credem că unul dintre factorii determinanţi a fost creşterea concurenţei dintre companiile aeriene, ceea ce a dus la preţuri extrem de scăzute pentru multe destinaţii”, precizează Giurcă.

De asemenea, jumătate dintre turiştii români îşi planifică concediile prin intermediul site-urilor de călătorie.

În plus, interesul pentru călătoriile făcute în ţară a crescut semnificativ în acest an.

”Numărul zborurilor interne la companiile care operează la nivel local a crescut, prin urmare preţurile sunt mai mici şi, mai mult ca oricând, românii preferă să se deplaseze cu avionul. Astfel, ei au început să considere mai convenabil să călătorească cu avionul din principalele aeroporturi din România spre alte oraşe decât, de exemplu, să ia maşina sau trenul”, menţionează oficialul momondo.ro.

Când vine vorba de vacanţa de vară, românii nu se mai limitează la un singur continent, astfel că au început să îndrăznească să îşi planifice vacanţe în Asia şi în Africa.

”Pentru a-şi permite să călătorească mai mult în acest an, 63% dintre respondenţii din România la sondajul nostru au declarat că pun bani deoparte în mod regulat pentru a-i cheltui pe timpul vacanţei. Atunci când au fost întrebaţi despre un buget aproximativ pe care îl iau în calcul pentru vacanţa de vară, 36% dintre români au declarat că este cuprins între 1.941 şi 3.940 lei”, a conchis Giurcă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.