Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au constatat, în urma unor controale la peste 1.100 de comercianţi de textile din toată ţara, că se vindeau produse periculoase sau fără etichetă şi nu era respectat regimul promoţiilor. În urma neregulilor găsite, au fost date amenzi în valoare de peste 3,4 milioane de lei.
ANPC a anunţat, marţi, că a desfăşurat, în perioada 26 august-13 septembrie, o serie de acţiuni de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în ceea ce priveşte comercializarea, denumirea, marcarea şi etichetarea produselor textile, ca parte a unei tematici naţionale de contol, la 1.130 de operatori economici.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat 947 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 3,4 milioane lei, şi au dat 329 de avertismente. De asemenea, ei au decis oprirea temporară de la comercializare a produselor textile cu deficienţe de etichetare, oprirea definitivă de la comercializare a produselor textile neconforme, notificate ca fiind periculoase pe sistemul european de alertă pentru produse nealimentare, RAPEX, în valoare de aproximativ 2.700 de lei şi prelevarea unor probe pentru verificarea compoziţiei fibroase a produselor.
Totodată, au fost verificate peste jumătate de milion de produse textile, la circa 60% dintre acestea fiind identificate diferite abateri de etichetare.
”Protecţia consumatorilor este, înainte de toate, un act de responsabilitate faţă de fiecare cetăţean. În contextul controalelor desfăşurate recent, am constatat abateri grave în ceea ce priveşte etichetarea şi calitatea produselor textile. Acţiunile noastre ferme nu au doar scopul de a sancţiona, ci şi de a asigura un nivel ridicat de siguranţă şi corectitudine în piaţă, astfel încât fiecare consumator să poată face achiziţii informate, fără riscuri”, a declarat preşedintele interimar ANPC, Sebastian Hotca.
Printre cele mai importante nereguli au fost: comercializarea unor produse textile fără a avea inscripţionată denumirea fibrelor textile şi compoziţia fibroasă, pe etichetă; comercializarea unor produse textile fără a fi etichetate, marcate sau însoţite de documente comerciale sau a căror etichetare şi marcare nu erau durabile, lizibile cu uşurinţă, vizibile şi accesibile; comercializarea unor produse textile fără a avea tradusă eticheta în limba română; nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa afişării perioadei promoţiei şi a preţului redus, lipsa menţionării preţului nou şi a procentului de redusere etc.); neconcordanţe între procentul de reducere a preţului afişat la raft şi cel calculat la casa de marcat.
Alte probleme constatate au fost: comercializarea unor produse textile fără a avea afişat preţul de vânzare sau fără a avea afişat preţul de vânzare în lei; comercializarea unor produse textile care aveau eticheta cu denumirea produsului şi măsura diferită faţă de cel din realitate; comercializarea unor produse textile notificate ca fiind periculoase pe sistemul european de alertă pentru produse nealimentare, RAPEX; comercializarea unor produse textile cu ambalaje deteriorate; lipsa autorizaţiei de funcţionare.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.