Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat că până joi, ora 14.00, un număr de 4.248 de alegători români din străinătate au optat pentru votul prin corespondenţă la alegerile parlamentare din 6 decembrie, în timp ce pentru votul în secţiile de votare s-au înscris 1.433 de români din diaspora.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„AEP informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 10 septembrie, ora 14:00, a fost depăşită borna de 4.000 (n.n. 4248) de înregistrări pe portalul www.votstrainatate.ro ale alegătorilor români din afara ţării care au optat pentru votul prin corespondenţă, în timp ce pentru votul la secţia de votare s-au înscris 1.433 de cetăţeni români din diaspora. Reamintim că, potrivit legislaţiei în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020”, arată un comunicat de presă al instituţiei. 

Preşedintele AEP Constantin Buică le reaminteşte concetăţenilor din diaspora că mai au la dispoziţie doar 11 zile pentru a se înregistra pe portalul www.votstrainatate.ro şi îi îndeamnă să opteze pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„Pentru a veni în sprijinul românilor din afara ţării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:

  1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească!

Lista documentelor de identitate româneşti: • cartea de identitate; • cartea electronică de identitate; • cartea de identitate provizorie; • buletinul de identitate; • paşaportul diplomatic; • paşaportul diplomatic electronic; • paşaportul de serviciu; • paşaportul de serviciu electronic; • paşaportul simplu; • paşaportul simplu electronic; • paşaportul simplu temporar.

  1. Certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!
  2. Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil! Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
  3. Numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate! Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
  4. Scan-ul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral! Scan-ul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
  5. Documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019!
  6. Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf. Toate informaţiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opţiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri: https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie”, mai arată sursa citată.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.