Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat că, până pe 30 iulie, au fost atinse 2.000 de înregistrări pe portalul www.votstrainatate.ro ale alegătorilor români din afara ţării, dintre care 1.393 au optat pentru votul prin corespondenţă, iar 607 pentru votul la secţia de votare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 30 iulie, ora 10:00, a fost atinsă borna de 2.000 de înregistrări  pe portalul www.votstrainatate.ro ale alegătorilor români din afara ţării, dintre care 1.393 au optat pentru votul prin corespondenţă, iar 607 pentru votul la secţia de votare. Reamintim că, potrivit legislaţiei în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale”, arată AEP într-un comunicat de presă emis joi.
 
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Preşedintele Autorităţii Constantin Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondenţă, „ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără cozi, fără deplasări, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus”, precizează sursa citată.
 
AEP menţionează că a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de greşeli frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul şi valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui şi prenumelui, claritatea scanurilor ataşate şi legalitatea documentelor de şedere în alte ţări.
 
Prin urmare, Autoritatea Electorală Permanentă revine cu următoarele precizări:
 
„Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească! Lista documentelor de identitate româneşti:
 
- cartea de identitate;
- cartea electronică de identitate;
- cartea de identitate provizorie;
- buletinul de identitate;
- paşaportul diplomatic;
- paşaportul diplomatic electronic;
- paşaportul de serviciu;
- paşaportul de serviciu electronic;
- paşaportul simplu;
- paşaportul simplu electronic;
- paşaportul simplu temporar”, mai indică sursa menţionată.
 
AEP atrage atenţia că certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate.
 
„Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil. Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat. Numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate. Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate. Scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral”, arată comunicat de presă.
 
Autoritatea atenţionează că scanul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
 
„Documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019. Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesarătransmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf”, conchide sursa amintită.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.