Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a participat luni la începerea lucrărilor pe Varianta Ocolitoare Comarnic, el precizând că va avea o lungime de 6 km la profil de drum naţional cu două benzi. Despre autostrada Comarnic-Braşov, ministrul a spus că s-a ajuns la o variantă care este fezabilă, care asigură finanţarea, după ce iniţial s-a venit cu un cost la vreo 8 miliarde de euro, pe aproximativ 160 de kilometri, ceea ce depăşeşte puterea ministerului de finanţare.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, la deschiderea lucrărilor pe Varianta Ocolitoare Comarnic, că pe parcursul anului trecut, ministerul Transporturilor a aprobat 60 de protocoale prin care a descentralizat tot felul de lucrări către autorităţile locale, prea puţine, din punctul său de vedere, ajungând în stadiul de a fi implementate.
Grindeanu a mai spus că au mai semnat un protocol cu Consiliul Judeţean Prahova, astfel că până la finalul anului va fi desemnat câlştigătorul şi pentru centura de la Buşteni-Azuga, ca după aceea să se intre în faza de proiectare iar în primăvara anului viitor să înceapă lucrările.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Ideea a fost de a descentraliza asemenea lucrări către autorităţile locale, fiindcă cei de la CNAIR au deja foarte multe lucrări”, a completat Sorin Grindeanu.
Întrebat care este stadiul autostrăzii, ministrul Transporturilor a spus că primul tronson care va fi scos în această perioadă, la licitaţie, este Cristian-Codlea.
”Am avut nenumărate discuţii legate de traseul autostrăzii Comarnic-Braşov, de costuri. Iniţial s-a venit cu un cost la vreo 8 miliarde de euro, pe aproximativ 160 de kilometri, ceea ce depăşeşte puterea ministerului de a finanţa o asemenea lucrare. Şi atunci, au fost câteva luni bune, anul acesta, în care s-a ajuns la o variantă care este fezabilă, care are asigurată finanţarea, urmând ca cei care fac acest studiu de fezabilitate, pe parcursul anului viitor să înceapă să finalizeze toate aceste tronsoane”, a arătat el.
Ministrul a precizat pe Facebook că
”Start pentru lucrările pe Varianta Ocolitoare Comarnic! Va avea o lungime de 6 km la profil de drum naţional cu 2 benzi (1 pe sens), iar configuraţia sa este gândită sa permită inclusiv legătura rutieră dintre DN1 şi viitoarea Autostradă Ploieşti-Braşov, atunci când această autostradă va fi construită”, a precizat ministrul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.