Raportul depus de premierul Ludovic Orban la Parlament privind măsurile care vor fi întreprinse pentru organizarea alegerilor locale din 27 septembrie şi a deschiderii şcolilor pe 14 septembrie şi obţinut de News.ro, arată că există 2.723 cabinete medicale prevăzute cu 1.653 medici şi 3.036 asistenţi, iar la acestea sunt arondate 2.770 unităţi de învăţământ. A fost constituit un grup de lucru la nivelul Ministerului Educaţiei, din care face parte şi Ministerul Dezvoltării, însă propunerile grupului vor fi făcute după ce va elabora Ministerul Sănătăţii forma finală a unui ghid care să conţină regulile sanitare care vor fi folosite în şcoli.
„În vederea deschiderii anului şcolar şi aplicării măsurile împotriva răspândirii COVID-19 în şcoli, la nivelul Ministerului Educaţiei a fost realizată o hartă interactivă a structurii educaţionale - https://sig.forhe.ro - instrument dezvoltat printr-un proiect cu asistenţă tehnică de la Banca Mondială. În acest moment, sunt în curs de actualizare informaţiile privind resursele materiale la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ. Scopul acestui instrument este acela de a pune la dispoziţia factorilor decidenţi atât la nivel central, cât şi local (MEC, ISJ, UAT, Unităţile de învăţământ), informaţiile necesare pentru optimizarea şi descentralizarea deciziilor în ceea ce priveşte procesul de educaţie la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ”, potrivit raportului obţinut de News.ro.
Documentul mai arată că, „în această perioadă, este în derulare realizarea analizelor de risc de la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ. Aceasta înseamnă modelarea scenariilor 1 şi 2 (verde şi galben), prin simularea condiţiilor de distanţare fizică - realizarea oglinzilor sălilor de clasă, prin respectarea distanţei de minimum 1 metru între elevi”.
În schimb, raportul precizează că grupul comun de lucru al Ministerului Educaţiei, Ministerului Dezvoltării va formula propuneri, după ce va avea la dispoziţie forma finală a Ghidului elaborat de Ministerul Sănătăţii.
„Având în vedere că responsabilitatea şi alocările bugetare pentru ”bunuri şi servicii” aparţin Autorităţilor Publice Locale, la iniţiativa Ministerului Educaţiei şi Cercetării s-a constituit un grup de lucru comun cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei. Obiectivul Grupului de Lucru este acela de a identifica soluţii pentru pregătirea unităţilor de învăţământ şi din acest punct de vedere. Grupul va formula propuneri după ce va avea la dispoziţie forma finală a Ghidului elaborat de Ministerul Sănătăţii”, arată documentul.
„Au fost accelerate procedurile pentru implementarea proiectului finanţat din fondul de contrapartidă al Guvernului Japoniei, prin care se înfiinţează şi dotează 60 de centre de excelenţă în tehnologia informaţiei, unul sau două în fiecare judeţ. Totalul de dotări înseamnă 1.560 de computere de tip desktop şi 60 de table smart. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 1.800.000 euro, iar centrele înfiinţate vor fi în colaborare cu Casele Corpului Didactic, ca resursă de sprijin pentru învăţarea digitală atât pentru elevi, cât şi pentru profesori”, conform sursei citate.
Resursele suport pentru învăţarea online
În luna iulie, Ministerul Educaţiei a realizat evaluarea capacităţii sistemului de educaţie de conectare la reţelele de internet. Dintr-un număr de 22.660 de clădiri cu săli de curs şi laboratoare, 16.424 clădiri au conexiune la internet, adică 72,5%. Raportat la unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, procentul celor care raportează conectare la internet este de aproximativ 80% unităţi.
Separat, a fost analizat stadiul de implementare a proiectului strategic „Platformă Naţională Integrată - WIRELESS CAMPUS” care are ca obiectiv crearea unor infrastructuri de comunicaţii WiFi în 4.600 de şcoli gimnaziale.
De asemenea, până la data de 3 august au fost primite răspunsuri de la 4.910 unităţi de învăţământ, ceea ce reprezintă 91,15% din total. Un număr de 2.998 de unităţi de învăţământ au confirmat că deţin platforme on-line, iar pentru 1.912 urmează a fi acordat sprijinul pentru accesul la platforme on-line până la începerea anului şcolar.
Raportul prevede un calendar de realizare şi publicare a ghidurilor saureperelor metodologice necesare profesorilor pentru anul şcolar
- 18 iunie: prezentarea cadrului general care defineşte întreaga abordare & agrearea acestuia la nivelul conducerii ministerului;
- 18 iunie – prezent: Constituirea grupurilor de lucru pe discipline/grupuri de discipline;
- 23 iunie – prezent: Webinarii de prezentare/familiarizare cu demersul incluzând clarificări conceptuale şi webinarii pentru activităţi în colaborare
- 15 iulie: prezentarea în primă lectură a propunerilor de repere pentru fiecare disciplină, învăţământ primar şi învăţământ preşcolar;
- 15 august: prezentarea formei finale a reperelor metodologice pentru 16 discipline, la care se va adauga câte un material suport pentru învăţământul primar şi unul pentru învăţământul preşcolar.
„Activităţile sunt organizate în grupuri de lucru în care sunt implicate peste 220 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar si universitar, experţi în evaluare şi cercetători şi au termen de finalizare data de 15 august 2020”, indică raportul.
De asemenea, documentul arată că „a fost creat un grup de lucru tehnic alcătuit din experţi din cadrul Ministerului sănătăţii (Direcţia de asistenţă medicală şi sănătate publică, Comisia de medicină şcolară), INSP şi Ministerului Educaţiei, cu scopul elaborării unui ghid cu măsuri de funcţionare a unităţilor de învăţământ pe perioada pandemiei COVID-19. Acest ghid este aproape finalizat, fiind în faza stabilirii ultimelor detalii şi urmează a fi transpus într-un Ordin Comun MS-MEC, ce va fi publicat în transparenţă decizională conform Legii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.