Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a declarat joi, despre pachetul de măsuri adoptat de Guvern, pentru operaţionalizarea unei treimi din bugetul alocat politicii de coezeiune, că în total discutăm de 600 de km de autostradă, pentru care am asigurat continuitatea implementării şi asigurării finanţărilor. El a arătat că o componentă este legată de infrastructura de sănătate, care are asigurat un buget de 2,9 miliarde de euro, pentru ”toate cele trei spitale regionale de urgenţă, Craiova, Iaşi şi Cluj-Napoca”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a declarat că în cadrul politicii de coeziune, România are alocat un buget de 43 de miliarde de euro, care a fost structurat pe două componente, 30 de miliarde de euro o componentă de grant, foarte importantă pentru ţara noastră şi 13 miliarde de euro, pentru cofinanţarea proiectelor care urmează să se implementeze.

”Un buget pe care îl avem de cheltuit până pe 31 decembrie 2029, iar în acest context, prin proiectele pe care Guvernul le adoptă, trebuie ca proiectele pentru infrastructură, mai ales cea de transport, să aibă continuitatea finanţării asigurată, respectiv să nu existe întreruperi în implementarea acestor proiecte”, a spus ministrul.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou

Marcel Boloş a arătat că Guvernul a aprobat un pachet de măsuri pentru operaţionalizarea unei treimi din bugetul alocat politicii de coezeiune, respecitv 16 miliarde de euro, care sunt operaţionalizaţi pentru a accesa proiecte şi a dezvolta componenta de proiecte de investiţii în infrastructura de transport, 9,2 miliarde de euro, în infrastructura de apă şi canalizare, 3 miliarde de euro, în cea specifică de deşeuri, 500 de miliane de euro şi pentru managementul riscului, alte 500 de milioane de euro.

Boloş a mai spus că o componentă importantă este cea legată de infrastructura de sănătate, care are asigurat un buget de 2,9 miliarde de euro.

”Pentru ceea ce înseamnă componenta infrastructurii de transport, unde România are alocat un buget de 9,2 miliarde de euro, am adoptat măsuri astfel încât proiecte importante importante să aibă continuitate în finanţare”, a mai spus ministrul, precizând că exemple de astfel de proiecte sunt: Autostrada Sibiu- Piteşti, de 122 de km, 2,3 miliarde de euro, prin care se închide coridorul 4 de transport transeuropean, Autostrada Transilvania, o porţiune de 96 de km, un miliard de euro, Autostrada Braşov-Bacău, 180 de km, cu un buget alocat de 2,4 miliarde de euro, parte din bugetul pentru Autostrada A8, Târgu Mureş-Târgu-Neamţ cu 160 de km şi inclusiv Centura Bucureştiului, care are asigurată finanţarea pe partea de nord, plus cele 10 drumuri radiale, o sumă alocată de 1,1 miliarde de euro.

”În total discutăm de 600 de km de autostradă, pentru care am asigurat continuitatea implementării şi asigurării finanţărilor din fonduri europene”, a mai declarat Marcel Boloş, arătând că au timp pentru implementarea proiectelor şi pregătirea documentaţiilor tehnico-economice. 

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a mai delcarat că în cadrul infrastructurii de transport este inclusă şi componenta de transport feroviar. 

”De exemplu, tronsonul de calea ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caran-Sebeş, de 234 de km, 2,1 miliarde de euro sau tronsonul Braşov-Predeal, de 277 de km, 1,4 miliarde de euro”, a afirmat el. Boloş a menţionat că toate proiectele pe feroviar însumează 360 de km de cale ferată, astfel încât toate condiţiile sunt asigurate ca după aprobarea programelor operaţionale de către Comisia Europeană banii să fie decontaţi de la bugetul Comisiei. 

Pe componenta de apă şi canalizare, Boloş a spus că un pachet de 8 proiecte, din Teleorman, Maramureş, Prahova, Harghita, Caraş-Severin, Neamţ are un impact de peste un milion de locuitori care urmează să beneficieze de aceste proiecte de infrastructură.

În privinţa infrastructurii de sănătate, Boloş a arătat că ”toate cele trei spitale regionale de urgenţă, Craiova, Iaşi şi Cluj-Napoca au în asigurat cadrul necesar pentru ca proiectele să nu fie întrerupte”. 

”Pot să apară modificări, după aprobarea programelor operaţionale, dar noi ne-am luat angajamentul ca tot ce se va impune ca modificare se va opera la nivelul proiectelor de infrastructură şi ne vom conforma la regulile impuse prin aceste programe operaţionale. Este un mecanism foarte important pentru proiectele de infrastructură”, a spus ministrul, arătând că este vorba de ”proiecte strategice pentru dezvoltarea României”. 

”De aceea, este foarte important ca aceste proiecte complexe şi de mari valori să nu fie întrerupte ci să avem continuitate în implementarea lor”, a afirmat Boloş. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.