Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat marţi Legea pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 39/2020 care completează Legea 455/2001 privind semnătura electronică, informează Administraţia Prezidenţială. OUG a fost emisă în perioada stării de urgenţă şi prevede posibilitatea semnăturii electronice a documentelor între instituţii şi autorităţi publice în vedere conducerii, coordonării şi intervenţiei în acţiunile de prevenire, limitare şi înlăturare a efectelor generate de situaţiile de urgenţă, potrivit notei de fundamentare a Executivului la actul normativ.
„Efectele stării de urgenţă sunt resimţite la nivelul întregii societăţi, inclusiv în ceea ce priveşte populaţia României, administraţia publică, economia, mediul de afaceri, cu consecinţe asupra modului de înţelegere şi punere în practică a comunicării prin intermediul reţelelor de comunicaţii electronice.
Luând în considerare nevoia de respectare strictă a regulilor de distanţare socială şi de creare a condiţiilor tehnice necesare pentru lucrul de la distanţă, în condiţii de izolare sau carantină, devine necesară semnarea cu semnătură electronică a documentelor emanate în cadrul raporturilor juridice derulate în şi între instituţii şi autorităţi publice în vedere conducerii, coordonării şi intervenţiei în acţiunile de prevenire, limitare şi înlăturare a efectelor generate de situaţiile de urgenţă, pe de o parte şi în vederea continuităţii relaţionării normale între acestea, pe de altă parte.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Având în vedere aceste dispoziţii, precum şi necesitatea implementării conceptelor care concură la asigurarea de servicii de încredere calificate pentru instituţiile şi autorităţile publice centrale este astfel necesară emiterea unui act normativ prin care să se desemneze un prestator de servicii de încredere calificate pentru raporturile juridice care se nasc, se modifică sau se sting în cadrul şi între instituţiile şi autorităţile publice centrale.
Neadoptarea de măsuri imediate de către Guvern, prin ordonanţă de urgenţă, privind crearea condiţiilor tehnice care să permită lucrul de la distanţă, în condiţii de izolare sau carantinare, inclusive semnarea cu semnătură electronică a documentelor, ar avea consecinţe negative directe asupra exercitării prerogativelor de putere în domeniul legislativ şi executiv, nu doar în contextul actual, ci şi ulterior, pe perioada unor evenimente de forţă majoră sau situaţii de urgenţă şi care pot împiedica desfăşurarea activităţilor raportat la starea de normalitate”, arată nota de fundamentare a OUG 39/2020 care modifică legea privind semnătura electronică.
Proiectul de lege a fost adoptat decizional de Camera Deputaţilor pe 24 iunie şi trimis la promulgare în aceeaşi zi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.