Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat că până luni, ora 13.00, s-au înscris 3.032 de români din străinătate pentru votul prin corespondenţă la alegerile parlamentare din 6 decembrie. Pentru votul la secţia de votare s-au înscris 1.059 de cetăţeni români din diaspora.
AEP reaminteşte că, potrivit legislaţiei în vigoare, „înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020”, arată un comunicat de presă al instituţiei.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Preşedintele AEP Constantin-Florin Mituleţu-Buică recomandă tuturor românilor din diaspora să opteze pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus.
Pentru a veni în sprijinul românilor din afara ţării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrainatate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:
„1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislaţia românească!
Lista documentelor de identitate româneşti: - cartea de identitate; - cartea electronică de identitate; - cartea de identitate provizorie; - buletinul de identitate; - paşaportul diplomatic; - paşaportul diplomatic electronic; - paşaportul de serviciu; - paşaportul de serviciu electronic; - paşaportul simplu;
- paşaportul simplu electronic; - paşaportul simplu temporar”, conform sursei citate.
Certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate, mai spune AEP, iar actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil.
Autoritatea Electorală Permanentă precizează că un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
De asemenea, numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate.
„Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate. Scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral. Scanul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat”, mai arată comunicatul de presă.
Totodată, documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019.
Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.
AEP adaugă că toate informaţiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opţiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.rola următoarele linkuri: https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta ; https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie
Guvernul a adoptat Hotărârea care stabileşte data alegerilor parlamentare în 6 decembrie.
Perioada electorală aferentă alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din data de 6 decembrie începe luni. Biroul Electoral Central pentru alegerile parlamentare va fi constituit în 11 septembrie, 22 octombrie este termenul limită de depunere a candidaturilor pentru circumscripţiile electrorale din ţară, iar campania electorală începe în 6 noiembrie şi se încheie în 5 decembrie, la ora 7:00.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.