Comisia Europeană (CE) a prezentat miercuri o strageie în vederea mobilizării - până în 2027 - a unor fonduri publice şi private în sumă de 300 de miliarde de euro, în proiecte de infrastructură în întreaga lume, ”Global Gateway” - o alternativă europeană a ”noilor drumuri ale mătăsii” ale Chinei, alternativă prezentată drept un model de respectare a drepturilor omului, relatează AFP.
Proiectul, intitulat ”Global Gateway” (Portal mondial), reuneşte atât resurse de la UE şi de la cele 27 de state membre ale Uniunii, de la instituţii financiare europene şi insttuţii naţionale de dezvoltare, cât şi investiţii ale sectorul privat, precizează Comisia.
To succeed, #GlobalGateway must be a #TeamEurope project & must involve the private sector.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) December 1, 2021
It also needs political leadership and alignment with like-minded partners.
I discussed this with @POTUS Biden. We want to show that democracies and value-driven investments can deliver. pic.twitter.com/GnXGW27dek
”Investiţii în (domeniile) digital, sănătate, mediu, în sectoarele energiei şi transporturilor, dar şi în educaţie şi cercetare urmează să fie o prioritate”, subliniază CE.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Proiectul european, conceput drept o alternativă a strategiei chineze a ”noilor drumuri ale mătăsii”, se prezintă drept un model al respectării drepturilor omului.
”Vrem proiecte care să fie puse în aplicare cu un înalt nivel de transparenţă, bună guvernanţă şi de calitate”, a anunţat într-o conferinţă de presă preşedinta CE Ursula von der Leyen.
Beijingul şi-a lansat în 2013 strategia mondială de investiţii ”noile drumuri ale mătăsii”, un proeict-far al preşeidintelui Xi Jinping.
Denumit în mod oficial ”Centura şi Drumul”, acest proiect vizează dezvoltarea infrastructurii terestre şi maritime în vederea unei mai bune legări a Chinei de Asia. Europa şi Africa.
China a angajat deja investiţii în valoare de aproape 140 de miliarde de dolari (124 de miliarde de euro), potrivit unor date oficiale.
Occidentul denunţă un instrument de influenţă al Chinei asupra ţărilor sărace.
El reproşează Beijingului faptul că îndeamnă ţările emergente la o supraîndatorare şi critică licitaţii netransparente, suspectate de corupţie, şi denunţă o nerespectare a drepturilor omului, sociale şi de mediu.
#GlobalGateway will support the green and digital transitions globally, with up to €300 billion mobilised by 2027.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) December 1, 2021
From renewable hydrogen to underwater data cables connecting continents. ⁰
It will also focus on transport, healthcare and education. pic.twitter.com/UGOOKNw7RD
Strategia europeană prezentată miercuri se articulează împreună cu un plan al stateor membre G7 vizând să ofere ţărilor în curs de dezvoltare o alternativă a ”noilor drumuri ale mătăsii”, prezentat în iunie, la un summit al Grupului Celor Şapte (G7) puteri ondustriale, la Cornwall, în Regatul Unit.
Ursula von der Leyen anunţa lansarea acestui Global Gateway la 15 septembrie, în discursul despre starea Uniunii.
”Suntem foarte buni în finanţarea drumurilor. Dar nu are sens ca Europa să construiască un drum perfect între o mină de cupru aflată în propritatea Chinei şi un port aflat în proprietatea Chinei. Trebuie să ne dovedim mai inteligenţi în acest timp de investiţii”, declara ea.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.