Statele Unite înregistrează o penurie de materiale necesare producţiei de gloanţe, mai degrabă din cauza unei febre generalizate a americanilor faţă de tir, care creşte veniturile producătorilor de armament, scrie The Economist.
Numai doi mari producători - Vista Outdoor şi Olin Corporation - răspund în principal cererii de muniţie în Statele Unite, prin mărci consacrate de mult timp, potrivit săptămânalului britanic.
The Economist prezintă dificultăţile cu care se confruntă armurierii din cauza cererii de muniţie, dând exemplul a două mărci standard în comerţul cu armament, Winchester şi Remington.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Ambele mărci înregistrează o creştere vertiginoasă, ca cea înregstrată de întreprinderi tinere, potrivit ziarului.
În Statele Unite are loc o goană după arme de foc, iar vânzările şi verificarea antecedentelor - faimoasele ”background checks” -, indicatori despre piaţă, au înregistrat o creştere de aproximativ 40% anul trecut, ”fără precedent”, potrivit The Economist.
Remington a putut astfel să-şi crească preţul de şapte ori şi întâmpină dificultăţi în satisfacerea pieţei.
Întreprinderea are în aşteptare comenzi de onorat în valoare de miliarde de dolari.
Potrivit unor armurieri, consultaţi de către National Shooting Sports Foundation (NSSF), un sinidicat profesionst din cadrul sectorului, ar fi vândut de trei ori mai multă muniţie în primul semestru din 2021, dacă ar fi satisfăcut oferta.
Veniturile Winchester s-au dublat în ultimul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Frica de restricţii în comerţul cu arme de foc i-a determinat recent pe americani să-şi facă stocuri.
Potrivit The Economist, cererea provenea în principal de la bărbaţi albi.
Însă, de această dată, din cauza covid-19 şi a restricţiilor sanitare, milioane de oameni s-au orientat către activităţi în aer liber precum vânătoarea şi tirul sportiv.
Această febră este fără precedent, în măsura în care a cuprins şi femeile şi toate grupurile etnice - hispanici, afroamericani şi asiatici.
Cluburile de tir se multiplică şi sunt tot mai specializate.
Pink Pistols - un grup LGBT în favoarea armelor de foc - are 48 de filiale în Statele Unite, iar deviza lor este ”găseşte pe coneva de calibrul tău”.
Giganţii din industria armelor de foc speră la un singur lucru, şi anume ca această febră să nu scadă, comentează săptămânalul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.