Dezvoltarea puterii navale chineze este ”explozivă” şi reprezintă un motiv de îngrijorare, a declarat şeful marinei germane, vice-amiralul Kay-Achim Schonbach, care a cerut Beijingului să respecte ordinea internaţională bazată pe reguli, transmite CNBC.
Schonbach a spus că China îşi măreşte dimensiunea forţelor sale maritime cu echivalentul întregii marine franceze la fiecare patru ani.
”Pot să-i înţeleg pe liderii politici din China... care spun acum ‘Vrem să avem o marină mare. Vrem o flotă pentru apă albastră’ – desigur, şi pentru a crea putere”, a declarat Schonbach miercuri, pentru emisiunea Squawk Box Asia” de la CNBC.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
O marină pentru apă albastră este una care poate opera la nivel global, în oceane deschise, şi nu se limitează la funcţiile de lângă ţărm.
”Întrebarea este dacă se încadrează în ordinea internaţională bazată pe reguli”, a spus el.
Schonbach a făcut comentariile în timp ce fregata germană Bayern este andocata în Singapore.
Bayern a sosit luni, ca parte a unei desfăşurări navale de şase luni în regeiunea Asia-Pacific. Nava navighează prin Marea Chinei de Sud, marcând prima desfăşurare a unei nave de război germane în regiunea Indo-Pacifică în ultimii aproape 20 de ani.
Puterea navală în creştere a Chinei a devenit o sursă de îngrijorare crescândă pentru Statele Unite, precum şi pentru democraţiile din Europa şi Asia.
Potrivit unui raport recent despre puterea militară chineză, Departamentul de Apărare al SUA a declarat că China este cea mai mare naţiune producătoare de nave din lume şi este aproape autosuficientă în aceste eforturi. De asemenea, se aşteaptă ca cel de-al doilea portavion construit intern de China să intre în serviciu până în 2024 şi anticipează ca ţara să deţină între 65 şi 70 de submarine până la jumătatea anilor 2020.
Washingtonul este îngrijorat de mişcările Beijingului în Marea Chinei de Sud, la fel ca şi ţările care au ieşiri la această mare, inclusiv Vietnam şi Filipine.
Marea Chinei de Sud este uriaşă, cu o suprafaţă de aproximativ (3,5 milioane de kilometri pătraţi, şi conţine unele dintre cele mai critice căi de transport maritim din lume.
China revendică cea mai mare parte a Mării Chinei de Sud ca fiind propriul său teritoriu, deşi alte ţări şi o hotărâre internaţională de la Haga au respins aceste afirmaţii.
În timpul unei vizite în regiunea Indo-Pacific efectuată săptămâna trecută, secretarul de stat Antony Blinken a cerut Chinei să înceteze ”acţiunile sale agresive” în regiune.
”Nicăieri ordinea maritimă bazată pe reguli nu este mai ameninţată decât în Marea Chinei de Sud. Republica Populară Chineză (RPC) continuă să constrângă şi să intimideze statele de coastă din Asia de Sud-Est, ameninţând libertatea de navigaţie pe această cale globală critică”, a spus Blinken în iulie.
Desfăşurarea de către Germania a navei Bayern vine după ce ţara a emis orientări de politică privind regiunea Indo-Pacific anul trecut, în care a remarcat că economiile europene şi indo-pacifice ”sunt strâns legate prin lanţurile globale de aprovizionare”.
Berlinul a mai spus în anunţul său că, dacă există conflicte în regiune care ”afectează negativ securitatea şi stabilitatea acolo, acest lucru are repercusiuni şi pentru Germania”.
Schonbach a arătat că desfăşurarea navei Bayern semnalează angajamentul Germaniei de a-şi intensifica angajamentul în Asia, inclusiv prin extinderea cooperării sale în materie de securitate şi apărare cu partenerii regionali.
”Suntem aici pentru prima dată după 19 ani pentru a verifica câmpul de luptă. Anul trecut, guvernul Germaniei a promulgat liniile directoare pentru Indo-Pacific. Acesta este acum primul pas. Următorul pas, probabil, sper că vom putea veni în mod regulat - doi sau trei ani.”, a spus el.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.