Fostul CEO al Audi, o filială a Volkswagen, Rupert Stadler, în vârstă de 60 de ani, judecat în Germania în primul proces penal al scandalului mondial ”dieselgate”, îşi recunoatye vina în scandalul motoarelor diesel ”trucate”, anunţă marţi apărarea acestui în instanţă, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Rupert Stadler anunţă că a ”acceptat” că s-au vândut maşini cu software-uri neautorizate şi că a ”omis” să informeze despre acest lucru partenerii Volkswagen, se arată într-o scurtă declaraţie citită de avocata Ulrike Thole-Groll.

Fostul CEO este principalul acuzat în acest prim proces penal din Germania în care se judecă scandalul mondial ”dieselgate”.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Întrebat de instanţă, după scurta declaraţie a avocatei, Rupert Stadler a confirmat spunând ”da”.

Ele este judecat de doi ani şi jumătate, alături de alte foste cadre, şi a contestat până acum faptele de care este acuzat.

Negocieri cu justiţia din Munchen au schimbat situaţia în urmă cu câteva săptămâni. 

Rupert Stadler a acceptat să pledeze vinovat, în schimbul unei pedepse mai mici decât cei zece ani de închisoare la care poate fi condamnat, şi să facă mărturisiri complete.

Un finanţist, el nu este acuzat de a fi instigatorul fraudei, ci de faptul că ştia despre instalarea unor programe informatice ilegale şi că nu a făcut nimic pentru a pune capăt acestei practici, continuând să susţină vânzarea unor maşini ”trucate”.

Incupatul ”regretă” faptul că ”nu a putut să rezolve criza” de la Volkswagen a motoarelor ”trucate” şi acceptă să suporte consecinţe penale, potrivit avocatei sale.

Tribunalul urmează să se pronunţe în iunie.

Fostul CEO urmează să fie condamnat la maximum doi ani de închisoare - cu suspendare - şi să plătească o amendă în valoare de 1,1 milioane euro, în cazul în care înţelegerea de a pleda vinovat este acceptată.

Gigantul auto Volkswagen a recunoacut în septembrie 2015 că a instalat - pe 11 milioane de maşini ale grupului - dispozitive care falsificau teste de laborator ale poluării, fîcând-o să pară mai mică decât în realitate.

Scandalul ”dieselgate” a cuprins întreaga lume şi a pătat reputaţia industriei germane de automobile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.