Ambele motoare ale avionului Jeju Air care s-a prăbuşit luna trecută conţineau resturi de raţă, potrivit unui raport preliminar prezentat luni. Autorităţile încearcă în continuare să stabilească ce a provocat cel mai devastator dezastru aerian de pe teritoriul Coreei de Sud, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Raportul de şase pagini publicat de autorităţile sud-coreene la o lună după prăbuşire a precizat că ambele motoare ale avionului Boeing conţineau ADN de la raţe Baikal, un tip de raţă migratoare care zboară spre Coreea de Sud iarna în stoluri uriaşe.

Raportul nu a furnizat însă nicio concluzie iniţială cu privire la cauzele care ar fi putut determina aterizarea avionului fără ca trenul de aterizare să fie deschis şi la motivul pentru care înregistratoarele de date de zbor au încetat să înregistreze în ultimele patru minute ale zborului.

La 29 decembrie, avionul Jeju Air, care venea de la Bangkok, a depăşit pista aeroportului Muan în timp ce efectua o aterizare de urgenţă pe burtă şi s-a izbit de un zid. Toţi cei 181 de pasageri şi membri ai echipajului aflaţi la bord au murit, cu excepţia a două persoane.

"După impactul cu zidul, au avut loc un incendiu şi o explozie parţială. Ambele motoare au fost îngropate în movila de pământ a terasamentului, iar fuselajul din faţă s-a împrăştiat până la 30-200 de metri de zid”, se arată în raport, care oferă câteva imagini noi de la locul accidentului.

Potrivit experţilor, localizatorul ajută la orientarea unei aeronave care se apropie de pistă, iar structura construită din beton armat şi pământ de pe aeroportul Muan, care susţine antenele sistemului, a contribuit probabil la numărul mare de decese.

În cadrul anchetei se vor demonta motoarele, se vor examina în profunzime componentele, se vor analiza datele din timpul zborului şi datele de control al traficului aerian şi se vor investiga terasamentul, localizatoarele şi dovezile de lovire a păsărilor, se arată în raport cu privire la următorii paşi.

„Aceste activităţi de investigaţie extinse vizează determinarea cauzei exacte a accidentului”, a precizat acesta.

Raportul a evidenţiat o mare parte din concluziile iniţiale ale anchetatorilor sud-coreeni, care au fost împărtăşite sâmbătă cu familiile victimelor, inclusiv faptul că piloţii au observat un stol de păsări la apropierea finală a avionului.

Momentul exact în care piloţii au raportat impactul cu o pasăre rămâne neconfirmat, se arată în raportul accidentului, dar aeronava "a emis un mesaj de alertă privind un impact cu o pasăre în timpul unei manevre de întoarcere".

Raportul nu precizează motivul pentru care înregistratorul de voce din cabina de pilotaj (CVR) şi înregistratorul de date de zbor (FDR) au încetat să înregistreze simultan chiar înainte ca piloţii să declare urgenţa.

Avionul se afla la o altitudine de 498 de picioare (152 de metri) şi zbura cu 161 de noduri (298 km/h) la aproximativ 1,1 mile marine (2 km sau 1,3 mile) de pistă în momentul în care înregistratoarele de zbor au încetat să înregistreze, se arată în raport.

Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), o agenţie a ONU, solicită investigatorilor accidentelor să elaboreze un raport preliminar în termen de 30 de zile de la accident şi încurajează publicarea unui raport final în termen de 12 luni.

Comisia de investigare a accidentelor aviatice şi feroviare din Coreea de Sud a împărtăşit raportul său cu OACI, Thailanda, Statele Unite şi Franţa, care sunt statele de origine ale producătorilor de avioane şi motoare, a declarat luni un oficial.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.