Avionul EgyptAir care efectua zborul 804 pe ruta Paris-Cairo şi la bordul căruia se aflau 66 de persoane a făcut două viraje bruşte, a pierdut altitudine şi a ieşit de pe radare imediat după ce a intrat în zona de responsabilitate a controlului traficului aerian egiptean, a declarat joi ministrul grec al Apărării Panos Kammenos, relatează The Associated Press.
Aeronava se afla de 10-15 minute în spaţiul aerian egiptean, la o altitudine de 37.000 de picioare (peste 11.200 de metri), potrivit ministrului grec.
Avionul "a virat brusc la 90 de grade la stânga, apoi 360 de grade la dreapta, a trecut de la 38.000 (aproximativ 11.500 metri) la 15.000 picioare (aproximativ 4.500 metri) şi apoi a fost pierdut la aproximativ 10.000 de picioare (puţin peste 3.000 de metri) altitudine", a declarat Kammenos.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Aviaţia Civilă Greacă (YPA) afirmă că zborul decurgea normal până la momentul în care controlorii de trafic greci urmau să le predea ştafeta celor egipteni.
Pilotul nu le-a răspuns la apeluri, iar după aceea avionul a dispărut de pe ecranele radarelor.
Aceste declaraţii ale ministrului grec al Apărării sunt primele informaţii despre ceea ce s-ar fi întâmplat după ce aeronava a intrat în spaţiul egiptean de control al traficului aerian.
Aviaţia Civilă Greacă a anunţat anterior că, la ultima comunicare a controlorilor de trafic cu pilotul aeronavei EgyptAir, acesta din urmă era bine dispus. Controlorii greci au pierdut contactul cu pilotul în timp ce avionul se îndrepta către zona egipteană de responsabilitate.
YPA a precizat că avionul a intrat în zona greacă de control al traficului aerian (FIR) la ora locală 2.24 (2.24, ora României), a fost identificat, i-a fost aprobată ruta, a trecut în următoarea secţiune de control al traficului aerian şi a primit aprobarea controlorului pentru următorul punct al FIR elene.
Controlori de trafic aerian au încercat să-l contacteze pe pilot din nou, la ora locală 3.27, cu scopul de a preda avionul zonei de responsabilitate a Cairo, însă "în pofida apelurilor repetate, aeronava nu a răspuns".
Controlul traficului aerian a apelat, atunci, pe frecvenţa de urgenţă, fără să primească vreun răspuns.
La ora locală 3.29, aeronava se afla la punctul de ieşire din FIR Atena, iar la ora 3.29 şi 40 de secunde a dispărut de pe radar.
YPA a anunţat că a cerut ajutorul armatei, ca avionul să fie eventual localizat cu un radar militar, însă nu exista urmă de aeronavă.
Operaţiunile de căutare şi salvare au început la ora locală 3.45.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.