Piloţii avionului pakistanez Airbus care s-a prăbuşit la 22 mai la Karachi şi a ucis 97 de oameni erau ocupaţi să discute despre noul coronavirus în loc să urmărească consemnele controlorilor de trafic aerian, ceea ce a provocat accidentul, se arată într-un raport preliminar al anchetei publicat miercuri, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Nicio defecţiune tehnică nu a fost descoprită, a anunţat ministrul pakistanez al Aviaţiei Ghulam Sarwar Khan, care a prezentat raportul în Parlament, la Islamabad.

”Avionul era perfect abilitat să zboare. Nu avea niciun defect tehnic. Căpitanul şi copilotul erau experimentaţi şi apţi medical să piloteze avionul”, a subliniat Ghulam Sarwar Khan.

”Din nefericire (...), discuţia s-a concentrat asupra coronavirusului”, a deplâns el, evocând discuţii între cei doi piloţi înregistrate de înregistratorul de voci din cockpit.

”Se gândeau la coronavirus. Familiile lor erau afectate, iar ei discutau despre acest lucru”, a precizat ministrul.

Pilotul aeronavei Airbus de tip A320 aparţinând Pakistan International Airlines (PIA), ale cărei cutii negre au fost analizate în Franţa, nu a semnalat nicio problemă tehnică în timpul manevrei prin care s-a apropiat de aeroportul de la Karachi, se arată în raportul anchetei.

Cu 16 kilometri înainte de pista de aterizare, aeronava zbura la o altitudine de 7.220 de picioare (2.200 de metri), deşi ar fi trebuit să se afle la 2.500 de picioare (762 de metri) altitudine.

Turnul de control a semnalat această problemă echipajului şi l-a îndemnat să nu aterizeze, însă pilotul a ignorat această recomandare, se arată în raport.

”Atunci când s-au aflat în poziţia de a ateriza, au fost avertizaţi de către controlori (de trafic aerian), însă (pilotul) a spus «am să mă descurc» şi au reînceput să discute despre coronavirus”, se arată în document.

Avionul s-a prăbuşit într-un cartier locuit din Karachi, la aproximativ un kilometru de pista aeroportului, la cea de a doua încercare de aterizare.

Înregistratorul de date arată că trenul de aterizare a fost ridicat cu mai puţin de zece kilometri înainte de aterizare, un lucru ”de neînţeles”, a mai declarat ministrul.

”O, doamne! o, doamne!”, au fost ultimele cuvinte spuse de pilot.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.