Festivalul de muzică şi artă Afterhills, ajuns la a doua ediţie, găzduieşti zeci de mii de oameni veniţi nu doar din mai multe zone ale ţării, ci şi din străinătate. Hurts, cap de afiş în ziua a treia, a fost cea mai scumpă trupă din festivalul cu buget de peste 2,5 milioane de euro, iar în ultima zi, duminică, pe scenă vor urca Tom Odell şi Above & Beyond.
Pentru că în zonă nu exista un eveniment major, iar oamenii sunt avizi de astfel de manifestări, peste 40.000 de persoane au participat zilnic la festivalul de lângă Iaşi. Sistemul de acces şi de plată folosit în cadrul evenimentului permite un calcul precis.
Pe şesul Bahlui au fost construite multe instalaţii de entertainment, iar scena Comedy - cu program de zi - este o premieră naţională în rândul festivalurilor de muzică. Zona pentru copii este una bine reprezentată, dar şi categoria corporate. Peste 25.000 de angajaţi în multinaţionale au ajuns anul acesta la Afterhills. Informaţia le-a fost oferită organizatorilor de echipele de HR şi marketing ale companiilor. Un număr impresionant, spune şi Ovidiu Biber, unul dintre fondatorii festivalului.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Dacă pentru prima ediţie bugetul alocat a fost de până la 2 milioane de euro, anul acesta, el a depăşit cifra de 2,5 milioane. Din aceasta, 60% au reprezentat onorariile artiştilor, iar restul, producţia.
„Terenul ne permite să creştem. El este mult mai mare decât aveam acum nevoie. Sunt 33 de hectare, cu tot cu parcare şi camping, unde acum sunt vreo 500 de corturi”, a povestit Ovidiu Biber pentru News.ro.
În camping sunt oameni veniţi din ţară, din zone precum Cluj-Napoca, Bucureşti, Piatra Neamţ şi chiar din Iaşi, dar şi din străinătate. Din Republica Moldova a venit un tren special pentru Afterhills - patru vagoane cu 260 de oameni.
„Am avut bilete vândute şi în Maroc, în Marea Britanie şi Franţa (...) Pe noi ne ajută mult bucureştenii, pentru că ei susţin mai mult ce se întâmplă în afara Bucureştiului decât ce se întâmplă acolo. Probabil este vorba despre o saturaţie”.
Pentru că şi artiştii, prin anunţarea concertelor pe care le vor susţine, promovează evenimentele, fanii aleg să meargă la concerte din ţări în care nu au mai fost. „Fiind tranzacţii online, vedem de unde a venit clickul. Şi, de obicei, sunt de pe site-uurile oficiale ale artiştilor”, a mai spus Biber.
Selectarea lor vine în urma unor sondaje, recenzii şi din preferinţele organizatorilor. Pe lângă cercetarea online, anul acesta a fost făcut un sondaj cu peste 8.000 de respondenţi, în urma căruia a fost întocmit un clasament.
Pentru ediţia aceasta, alegerile organizatorilor au fost Above & Beyond şi Hurts, care s-au confundat şi cu rezultatele studiilor. Dintre toţi artiştii, britanicii Hurts au fost cei mai scumpi. Contractul nu permite divulgarea sumei, însă Biber asigură că ea ar impresiona ascultătorii de muzică şi i-ar motiva să vină la eveniment.
Pe viitor, pentru scena principală va fi menţinută varianta crossover - trupe şi Dji. În funcţie de tema ediţiei - anul acesta a fost #dreamers, de unde şi Dreamcatcher-ul - vor fi aleşi artiştii.
Cât priveşte dreamcatcher-ul, el este trimis la omologat. Echipa de la Guiness Records l-a măsurat şi cântărit, iar el a fost expus la festival, unde în primele trei zile au urcat pe scenă, între alţii, Sunnery James & Ryan Marciano, Tricky, Dubioza Kolektiv, Subcarpaţi, Hurts şi Paul Van Dyk.
În ultima seară a festivalului vor susţine recitaluri Tom Odell, Above & Beyond, Şuie Paparude şi Firma. Biletul pentru această zi costă 217 lei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...