Wizz Air şi-a redus joi previziunile anuale de profit, după ce a raportat o scădere cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru, parţial din cauza costurilor legate de problemele cu motoarelor fabricate de Pratt & Whitney şi a contractelor de leasing pentru a spori capacitatea, informaţii care au dus la declinul acţiunilor companiei aeriene ungare cu 19,9%, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Compania aeriană low-cost, care zboară o flotă de avioane Airbus, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt şi Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reţinute la sol pentru inspecţii în această vară, punând constrângeri asupra capacităţii.

Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate de an dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor după un boom iniţial post-pandemie.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat că au traversat un trimestru al doilea provocator.

Directorul general al Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat că compania aeriană va trebui să-şi modereze aşteptările.

”Tarifele noastre se îmbunătăţesc în continuare, dar concurenţii noştri le scad pe ale lor şi asta ne afectează”, a spus Varadi.

Transportatorul low-cost a estimat un profit net anual de la 350 de milioane de euro până la 450 de milioane de euro, în scădere faţă de prognoza anterioară de 500 de milioane de euro la 600 de milioane de euro.

Profitul operaţional al companiei în primul trimestru încheiat la 30 iunie a fost de 44,6 milioane de euro, faţă de consensul de 144,3 milioane de euro dintr-un sondaj al analiştilor LSEG.

Analiştii au indicat costuri mai mari decât cele aşteptate şi au avertizat că reducerea prognozei anuale va fi probabil prost primită de investitori.

Wizz Air a declarat că cererea a rămas puternică şi că încă plănuieşte o creştere substanţială a capacităţii în anii următori, cu noi avioane Airbus.

Sectorul aviaţiei s-a luptat cu întârzierea livrărilor din partea producătorilor Boeing şi Airbus în anii de după pandemia de COVID-19, constrângerile de la Boeing fiind agravate de preocupările legate de siguranţă.

Airbus a avertizat cu privire la noi întârzieri ale livrărilor în iunie şi a spus că se confruntă cu provocări în lanţul de aprovizionare.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.