Volkswagen, Stellantis şi alţi mari producători auto au oferit noi dovezi în această săptămână că criza deficitului de semiconductori nu dă semne de atenuare şi cp va continua cel mai probabil până în 2021, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

După ce au fost nevoiţi anul trecut să oprească activitatea unor fabrici din cauza pandemiei de coronavirus, producătorii auto se confruntă în prezent cu concurenţa puternică a industriei electronicelor de consum pentru aprovizionarea cu semiconductori, din cauza perturbărilor care au avut loc în lanţurile de aprovizionare.

Cea mai recentă problemă este determinată de creşterea numărului cazurilor de Covid-19 în state asiatice unde se află fabrici auto şi de cipuri, cum ar fi Japonia, Filipine, Thailanda, Vietnam şi Malaezia, ceea ce duce la măsuri stricte pentru a preveni răspândirea virusului.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Toyota a reuşit în mare parte să evite reducerea producţiei datorită politicii sale de a constitui stocuri de semiconductori, care datează de pe vremea cutremurului din 2011 şi a dezastrului de la centrala nucleară de la Fukushima.

Dar cel mai mare producător de automobile din lume în funcţie de volumul vânzărilor a afirmat joi că în luna septembrie va reduce producţia la nivel global cu 40%, faţă de planul anterior, măsura urmând să afecteze 14 fabrici din Japonia şi din restul lumii, inclusiv majoritatea fabricilor din America de Nord.

Automobilele au devenit din ce în ce mai dependente de cipuri pentru orice, de la gestionarea computerizată a motoarelor pentru o economie mai bună de combustibil până la funcţii de asistenţă a şoferului, cum ar fi frânarea de urgenţă.

Volkswagen a anunţat joi că nu poate exclude modificări ulterioare ale producţiei.

"În prezent, ne aşteptăm ca aprovizionarea cu cipuri în trimestrul trei să fie foarte volatilă şi strânsă", a declarat VW, al doilea mare producător auto în funcţie de volum după Toyota.

Stellantis, numărul 4 mondial, s-a alăturat acestor anunţuri, afirmând că săptămâna viitoare va opri producţia la o fabrică din vestul Franţei şi va reduce producţia la o altă fabrică din estul ţării.

Ford Motor a anunţat deja la începutul acestei săptămâni că va opri temporar construcţia profitabilei camionete F-150 la fabrica de asamblare din Kansas City, în timp ce compania chineză Geely Automobile Holdings a avertizat că înrăutăţirea recentă a deficitului de cipuri şi reapariţia cazurilor de Covid-19 ar putea reprezenta ”o ameninţare semnificativă” pentru performanţa vânzărilor sale în următoarele câteva luni.

Deşi Volkswagen a declarat că se aşteaptă ca situaţia să se îmbunătăţească până la sfârşitul anului, unii producători auto au avertizat că criza cipurilor va continua până în 2022.

Întrucât numeroase linii de producţie auto din SUA stau inactive, cel puţin o parte din timp, trei senatori democraţi au cerut guvernului taiwanez mai mult ajutor pentru a soluţiona lipsa semiconductorilor, potrivit unei scrisori văzute de Reuters.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.