Vânzările Grupului Volkswagen au scăzut cu aproximativ o cincime în prima jumătate a acestui an, faţă de un an mai devreme, cu un declin puternic în Europa, dar livrările de vehicule electrice au fost stimulate de creşterea din China, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Livrările totale către clienţii din întreaga lume au scăzut cu 22,4% în trimestrul al doilea,  cele din Europa Centrală şi de Est, regiune care includea şi Rusia, fiind cele mai grav afectate, cu un declin de 49,3%.

Volkswagen a suspendat comerţul şi producţia din Rusia în martie şi a oferit recent plăţi angajaţilor de la una dintre fabricile sale din ţară pentru că au renunţat voluntar la locurile de muncă, până la sfârşitul anului.

Un sindicat a anunţat la începutul acestei luni că fabrica se închide definitiv.

În timp ce vânzările din Rusia au reprezentat doar aproximativ 2% din vânzările totale ale Volkswagen în 2021, războiul a provocat perturbări în industria auto europeană, de la blocaje în lanţul de aprovizionare până la inflaţia care a afectat livrările în întreaga regiune.

Vânzările Volkswagen în Europa de Vest au scăzut cu 25,7% în trimestrul al doilea, arată datele de vineri, în timp ce China şi America au înregistrat o scădere mai moderată, de aproximativ 16-18%.

Livrările de vehicule electrice cu baterie (BEV) au crescut cu puţin peste un sfert, până la 217.100, reprezentând 5,6% din vânzările totale - susţinute în mare parte de creşterea semnificativă în China.

În timp ce în Europa, în mod tradiţional cea mai puternică piaţă a vehiculelor electrice a Volkswagen, a înregistrat o scădere de 16,5% a vânzărilor astfel de vehicule în trimestrul al doilea, vânzările s-au dublat în China.

În prima jumătate a anului, vânzările de vehicule electrice ale Volkswagen China au înregistrat o creştere de peste trei ori faţă de anul trecut, la 63.500 de unităţi, a raportat compania. Cu toate acestea, producătorul auto rămâne cu mult în urma concurenţilor locali şi a Tesla din China, vânzând de aproximativ de cinci ori mai puţine vehicule decât Tesla şi de 10 ori mai puţine decât producătorul autohton de vehicule electrice BYD.

Vorbind cu jurnaliştii mai devreme, miercuri, şeful Volkswagen pentru China a spus că există perspective promiţătoare ca vânzările de vehicule electrice ID să se dubleze în acest an în ţară.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.