Vânzările Grupului Bosch au scăzut cu 4,4% în anul fiscal 2020, la 71,6 miliarde de euro, faţă de anul anterior, iar câştigurile înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Bosch va cheltui în acest an 700 de milioane de euro cu dezvoltarea soluţiilor de mobilitate electrice, inclusiv a celulelor de carburant, cu aproape 40 de procente mai mare decât cea de anul precedent. Grupul a reafirmat totodată următorul obiectiv, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de dioxid de carbon de-a lungul lanţului de aprovizionare, până în 2030.
"În anul fiscal 2020, Grupul Bosch a obţinut un rezultat pozitiv, în ciuda impactului crizei cauzate de coronavirus şi a scăderii producţiei de autovehicule. De fapt, furnizorul de tehnologie şi servicii a avut rezultate mai bune decât cele preconizate iniţial. Conform cifrelor preliminare, câştigurile înainte de dobânzi şi impozite (EBIT) s-au ridicat la 1,9 miliarde de euro. Astfel, marja EBIT estimată se apropie de 2,5 procente. După ajustarea pentru cheltuielile de restructurare, valoarea EBIT estimată ajunge la 3,3 miliarde de euro - o marjă de aproximativ 4,5 procente", a anunţat grupul.
Vânzările totale ale Grupului Bosch s-au ridicat la suma de 71,6 miliarde de euro, o scădere de 4,4 procente faţă de anul anterior, după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"În ciuda impactului pandemiei, am putut obţine un rezultat pozitiv neaşteptat”, a declarat Volkmar Denner, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH.
Bosch consideră că mai ales AIoT - combinaţia dintre inteligenţa artificială (IA) şi Internetul lucrurilor (IoT) - va crea oportunităţi de creştere pe pieţe care valorează miliarde. „Ne dorim să devenim un lider în materie de AIoT”, a declarat Denner.
După ce vânzările Bosch s-au prăbuşit în urma închiderii activităţii în primăvară, ce a afectat nenumărate ţări şi industrii, acestea au recuperat mult teren în a doua jumătate a anului 2020.
"Suntem foarte mulţumiţi de modul în care activitatea a decurs, în general, în 2020, în ciuda crizei. Am luat rapid măsuri pentru a ne alinia costurile şi cheltuielile de capital la scăderea vânzărilor - fără a neglija noile domenii de activitate promiţătoare", a declarat Stefan Asenkerschbaumer, CFO şi vicepreşedinte al consiliului de administraţie.
Drept urmare, Bosch a generat un flux de numerar disponibil de aproximativ 5 miliarde de euro, cel mai mare nivel din istoria companiei, asigurând astfel suficientă libertate financiară pentru companie pe perioada crizei. Cu o rată a cheltuielilor de capital de aproximativ 5 procente, Bosch a putut economisi aproximativ un miliard de euro în numerar, prin comparaţie cu anul anterior, arată grupul.
"În ciuda crizei, Bosch continuă să îşi concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, cu un accent sporit pe practicile comerciale sustenabile", spun reprezentanţii grupului.
Compania arată că a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în toate cele 400 de locaţii ale sale din întreaga lume.
"Conform calculelor pregătite la nivel intern, Bosch a devenit prima întreprindere industrială cu prezenţă la nivel mondial care a atins neutralitatea din punct de vedere al impactului asupra climei în primăvara anului 2020 - mai devreme, cu mai puţine decalări şi mai rentabil decât era planificat”, a afirmat Denner, explicând faptul că în prezent se desfăşoară un audit independent.
De asemenea, a reafirmat şi următorul obiectiv Bosch, respectiv reducerea de 15 procente a emisiilor de dioxid de carbon de-a lungul lanţului de aprovizionare, până în 2030.
El a explicat că, în drumul către o mobilitate sustenabilă, compania a investit deja 5 miliarde de euro în sisteme de propulsie electrice. Iar în acest an Bosch va cheltui 700 de milioane de euro cu dezvoltarea soluţiilor de mobilitate electrice, inclusiv a celulelor de carburant. Această sumă este cu aproape 40 de procente mai mare decât cea de anul precedent.
"În viitorul apropiat, electromobilitatea va deveni una dintre activităţile de bază ale Bosch. Ţelul nostru este să devenim lider de piaţă în segmentul electromobilităţii pentru autovehicule pe bază de acumulatori şi celule de carburant. Deja avem un portofoliu în materie de mobilitate electrică mai extins decât orice altă companie - de la biciclete electrice la camioane”, a declarat Denner.
Din anul 2018, Bosch a achiziţionat 90 de proiecte de electrificare a sistemului de propulsie, dintre care numai cele 30 de anul trecut valorează 7,5 miliarde de euro. Peste 2,5 milioane de autovehicule din întreaga lume sunt în prezent prevăzute cu sisteme de propulsie electrice Bosch.
Conform declaraţiilor lui Denner, schimbările structurale de la nivelul industriei şi iminenta introducere a regulamentului Euro7 împing sectorul auto într-o etapă de tranziţie solicitantă.
"Electromobilitatea este iminentă, iar Bosch s-a aflat la volanul acestei schimbări de ani de zile”, a afirmat acesta.
El a adăugat şi că, pentru a păstra cât mai mulţi angajaţi pe parcursul acestei transformări, este esenţial pentru Bosch şi pentru alte companii ca tranziţia să fie lină.
"Autovehiculele electrice sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon dacă funcţionează cu energie provenită din surse regenerabile, iar acelaşi lucru se poate spune şi despre autovehiculele diesel sau pe benzină - atât timp cât funcţionează cu carburanţi sintetici. Nu ar trebui să permitem viitorului regulamentul Euro7 să rateze această şansă de a contracara încălzirea globală", a adăugat el.
Denner consideră că obiectivul ar trebui să fie sprijinirea industriei auto în tranziţia către o mobilitate ecologică, simultan cu garantarea locurilor de muncă.
În ultimii ani, Bosch a trasat cerinţele tehnice: o suită IoT conectează dispozitivele, senzorii şi gateway-urile, iar o infrastructură pe bază de cloud prelucrează datele. Mai mult, platforma IA permite dezvoltarea rapidă a aplicaţiilor care utilizează inteligenţă artificială.
"Următorul pas este transformarea expertizei tehnice în afaceri", a declarat Denner.
Bosch deja a vândut aproximativ zece milioane de scule electrice, aparate electrocasnice şi sisteme de încălzire cu funcţii de conectivitate, iar numărul utilizatorilor activi este în creştere. Bazându-se pe experienţa din domeniul inteligenţei artificiale, compania a înfiinţat Centrul Bosch pentru Inteligenţă Artificială, sau BCAI, la începutul anului 2017. La doar trei ani de la deschidere, investiţia iniţială a fost deja acoperită; contribuţia BCAI la rezultat se apropie de 300 de milioane de euro. BCAI are în prezent aproximativ 270 de experţi în IA, care lucrează la peste 180 de proiecte în domenii precum mobilitatea, producţia, casele inteligente şi agricultura.
Noua divizie pentru Soluţii Informatice Integrate care numără aproximativ 17.000 de angajaţi va avea şi ea un rol important în călătoria Bosch către statutul de companie AIoT.
"Noua divizie reuneşte noutăţile în materie de hardware şi software pentru noile arhitecturi ale componentelor electronice pentru industria auto", a afirmat Denner.
Doar în a doua jumătate a anului 2020, Bosch a obţinut comenzi de computere auto în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Alte acorduri similare în valoare de miliarde vor urma în acest an.
Vânzările unităţilor operaţionale Bosch au înregistrat scăderi ca urmare a pandemiei de coronavirus; singurul segment care a înregistrat creşteri a fost cel al bunurilor de consum. Sectorul de activitate pentru Soluţii de Mobilitate, care a fost foarte afectat de închiderea unităţilor de producţie din industria auto, a obţinut venituri în sumă de 42,3 miliarde de euro. Cu toate acestea, în ciuda unei scăderi de 9,5 procente faţă de anul anterior, activitatea a crescut mai repede decât piaţa, unde producţia auto s-a contractat cu 15 procente. După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar rezultă o scădere de 8,1 procente.
Sectorul Bunurilor de consum a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 5,2 procente, atingând 18,6 miliarde de euro. După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, această sumă ajunge la 8,2 procente.
Diviziile de aparate electrocasnice şi scule electrice au urmat şi ele tendinţele stabilite de clienţi, concentrându-se asupra mediului casnic. În ciuda unei redresări la nivel de comenzi începând din toamnă, sectorul Tehnologiei Industriale nu s-a putut delimita de vulnerabilitatea pieţei pe termen lung. Vânzările totale au scăzut cu 16 procente faţă de anul anterior, atingând 5,1 miliarde de euro.
După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, rezultă o scădere a vânzărilor de 15 procente faţă de anul anterior. Sectorul Energiei şi Tehnologiei de construcţii a obţinut vânzări în valoare de 5,4 miliarde de euro. În timp ce programele de subvenţionare au ajutat sectorul sistemelor de încălzire, anularea nenumăratelor evenimente a afectat sectorul produselor tehnologice pentru conferinţe şi sonorizare. Vânzările au scăzut cu 3,4 procente, sau 2 procente, după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar.
Bosch a resimţit impactul prăbuşirii vânzărilor din primăvară în toate regiunile: veniturile din vânzări în Europa au ajuns la 38 de miliarde de euro. Acest lucru reprezintă o scădere de 5,7 faţă de anul anterior, sau 4,6 procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. Vânzările din America de Nord au scăzut cu 14 procente, la 10,8 miliarde de euro, respectiv o scădere de 12 procente după ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,1 miliarde de euro. În termeni nominali, acest rezultat reprezintă o scădere de 21 de procente. După ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar, scăderea ajunge la doar 2,5 procente. În Asia Pacific, vânzările au ajuns la 21,7 miliarde de euro, cu doar 1,4 procente mai puţin decât în anul anterior. Ajustările în funcţie de cursul de schimb valutar ne arată, de fapt, o creştere a vânzărilor de numai 0,5 procente. Redresarea rapidă a pieţei şi evoluţia pozitivă din China au avut un impact pozitiv. Vânzările din China le-au depăşit pe cele din Germania, pentru prima dată în istoria Bosch.
La 31 decembrie 2020, Grupul Bosch număra aproximativ 394.500 de angajaţi la nivel mondial. Bosch a înregistrat o uşoară creştere a numărului de angajaţi în unităţile de cercetare şi dezvoltare, creştere realizată pentru impulsionarea unor investiţii strategice esenţiale.
Perspective pentru 2021
Bosch se aşteaptă ca economia globală să îşi reia mersul încet în 2021. După o contractare de aproximativ 4,5 procente în ultimul an, Bosch anticipează o creştere de până la 4 procente pe parcursul acestui an.
"Criza nu s-a sfârşit", a declarat Asenkerschbaumer. În opinia sa, creşterea nu va fi împiedicată doar de rata de infectare în continuare ridicată şi de restricţiile sociale şi economice aferente. El a explicat că şi schimbările de ordin politic, precum Brexit-ul, şi concurenţa strategică dintre SUA şi China, cu potenţiale restricţii comerciale, pot afecta dezvoltarea economică la nivel global.
"În ciuda tuturor acestor provocări, obiectivul nostru rămâne un nivel de creştere care depăşeşte pieţele din domeniile şi regiunile importante pentru noi", a mai spus el.
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 394.500 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2020). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 71,6 miliarde de euro în 2020. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 şi mobilitate conectată. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproximativ 440 de filiale şi companii regionale din 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. În cele 126 locaţii din lume, Bosch are aproape 73.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum şi aproximativ 30.000 de ingineri software.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.