Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat, luni, că-i invită pe toţi transportatorii rutieri din România să se alăture protestului organizat la Bruxelles în 10 ianuarie, în faţa Parlamentului European, împotriva implementării Pachetului Mobilitate 1, ce cuprinde măsuri considerate protecţioniste, aplicate în favoarea transportatorilor din Vestul Europei, în defavoarea celor din Est.
În decembrie 2018, UNTRR a anunţat că, în Consiliul de Transport al Uniunii Europene (UE), au fost aprobate propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii din Estul UE sunt ”trimişi acasă”.
Luni, UNTRR i-a invitat pe transportatorii români să protesteze în faţa Parlamentului European.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Protestul este organizat de UNTRR împreună cu asociaţiile membre IRU din ţările est-europene şi alte ţări afectate de măsurile conţinute de Pachetul Mobilitate 1 bazate pe propunerile protecţioniste ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, Parlamentul European urmând să decidă pe 10 ianuarie viitorul transportatorilor rutieri români în Europa”, se arată în comunicat.
Protestul este autorizat pentru un număr total de 600 de persoane şi 11 autocamioane. UNTRR consideră că acest protest este o ultimă şansă de blocare şi respingere a adoptării măsurilor protecţioniste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene şi în detrimentul transportatorilor români.
În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, după care acestea ar urma să fie aprobate în sesiunea plenară din perioada 14 – 17 ianuarie.
Pachetul a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere.
Printre acestea, se numără propunerea de Lege specială pentru aplicarea directivei detaşării, propunerea de revizuire a regulamentului privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti şi propunerea de modificare a regulamentului privind accesul la profesie şi a regulamentului privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.
”Precizăm că în data de 3 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalţi transportatori estici sunt trimişi acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană”, se arată în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...